Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşgit, Yunus Emre
dc.contributor.authorÇiçek, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-04T12:55:20Z
dc.date.available2020-12-04T12:55:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86173
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, işletmelerin, sahip oldukları stratejik farkındalık, dış çevre (sektör) analizi, stratejilerinin temel bileşenlerine yönelik değerlendirmeleri ve performansları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırma Düzce'de faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmeler ölçeğinde gerçekleştirilmiştir. Görüşme talebine olumlu yanıt veren 32 firma üzerinde, nitel araştırma yöntemlerinden olan gömülü teori, içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri gerçekleştirilmiştir. Katılımcı firmalarla yüz yüze görüşmelerden elde edilen veriler, çeşitli kodlama süreçlerine tabi tutularak hedeflenen kategorilere ve ardından araştırmanın boyutlarını oluşturan temalara ulaşılmıştır. Bu doğrultuda, 7 tema altında 33 kategori ortaya çıkmış ve bu kategorilere ulaştıracak toplam 60 tane kod elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara bakıldığında, işletmelerin stratejik farkındalıklarının olduğu; elde ettikleri bu stratejik farkındalık doğrultusunda dış çevre (sektör) analizlerini de gerçekleştirdikleri gözlemlenmiştir. Diğer taraftan işletmelerin, stratejinin temel bileşenlerinden; yetenek geliştirme, kültür şekillendirme ve örgütsel yapı tasarımı konularında bazı eksikliklerinin var olduğu; stratejinin son bileşeni olan kaynaklar konusunda ise, firmaların farkındalık yakalayabildikleri sonucuna varılmıştır. Bütün bu faktörlerin performansları üzerinde etkisine bakıldığında ise; müşteri, iç süreçler ve öğrenme ve gelişim perspektiflerinde olumlu yönde bir ivme yakalanmış olsa da finansal açıdan gerekli etkililiği sağlayamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between strategic awareness of enterprises, external enviroment (sector) analysis, evaluation of main components of strategies and performance. The research was conducted on the scale of small and medium sized enterprises operating in Düzce. Grounded theory, content analysis and descriptive analysis techniques which are qualitative research methods, was performed on 32 firms that responded positively to the interview request. The data obtained from face-to-face interviews with the participant firms were subjected to various coding processes and the themes that reached the dimensions of the research were reached. In this respect, 33 categories have emerged under 7 themes and a total of 60 codes have been obtained to reach these categories. Looking at the results obtained from the research, it is seen that the enterprises have strategic awareness; in line with this strategic awareness they have obtained, it is observed that they perform external (sector) analyzes. On the other hand, businesses, the basic components of the strategy; there are some shortcomings in talent development, culture shaping and organizational structure design; As for the last component of the strategy, it is concluded that companies can achieve awareness. The impact of all these factors on performance is concluded, although positive acceleration in the perspective of customer, internal processes and learning and development has been achieved, they can not provide the necessary financial effectiveness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik farkındalık, sektör analizi, stratejinin temel bileşenleri ve performans arasındaki ilişkiler: Nitel bir analiz
dc.title.alternativeStrategic awareness, sector analysis, the basic components of strategy and the relationships between performance: A qualitative analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276477
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568722
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess