Öğretmen ve yönetici görüşlerine göre öğretmenlerin materyal kullanma durumları
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Sütçü, Selim Soner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:55:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:55:12Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86163 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, öğretmenlerin materya kullanımadurumlarının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre belirlenmesidir. Bu genelamaç doğrultusunda araştırma soruları oluşturulmuştur.Bu çalışma tarama modeli çerçevesinde ve anket uygulamasıbiçiminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara iline bağlıilçelerdeki gecekondu ve kırsal kesimde bulunan ilköğretim okullarında görevyapan öğretmenler ve yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminiise Ankara iline bağlı altı ilçeden (Altındağ, Beypazarı, Çankaya, Mamak,Sincan ve Yeni Mahalle) rastgele yöntemle seçilmiş yirmidört ayrı okuldagörev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklemkapsamındaki 24 okulda görev yapan öğretmen sayısı 278 ve yönetici sayısı25'dir.Literatür taraması sonucunda oluşturulan anket taslağı konu alanıuzmanlarının görüşlerine sunulmuş, anket maddeleri haline getirilmiştir.Görüş ve önerileri doğrultusunda tekrar incelenerek gerekli düzeltmeleryapılmıştır. Hazırlanan anketler (Öğretmen Formu ve Yönetici Formu) 10öğretmen ve 5 yöneticiye ön deneme amacıyla uygulanmıştır. İşlerliği gözdengeçirilmiştir. Daha sonra anketler çoğaltılarak uygulamaya hazır halegetirilmiştir.Verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımlarına yer verilmiş,araştırma kapsamındaki değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde isebetimsel istatistiklerden (bağımsız örneklemler için t testleri) yararlanılmıştır.Analizlerde SPSS (Versiyon 13.0) yazılımı kullanılmıştır.İstatistiklerden elde edilen bulgular araştırma çerçevesindeyorumlanmış ve bu sonuçlar doğrultusunda öğretmenlerin eğitimmateryallerini kullanma durumları, bu materyallere ilişkin kullanım yeterlikleri,hizmetiçi eğitim ihtiyaçları, eğitim materyallerini kullanmama nedenleri,materyallerin kullanımlarına ilişkin okul yönetimlerince öğretmenleresağlanan destek ve teşvik, eğitim materyallerini kullanmaları sonucundaöğrencilerinde gözleyebildikleri değişiklikler ile konuya ilişkin yöneticigörüşleri konularında öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The general aim of this research is to determine teacher?s use ofmaterials according to teachers and administrator?s opinions. Researchquestions were formed within the framework of this aim.This research was carried out within the settings of general surveymodel. Teachers and administrators working in primary schools located inrural areas of provinces of Ankara consist the population of this research.Teachers and administrators working in 24 separate randomly selectedprimary schools located in 6 provinces (Altındağ, Beypazarı, Çankaya,Mamak, Sincan and Yeni Mahalle) of Ankara consist the sample of thisresearch. The total teachers and administrators working in 24 schools thatwere within the scope of this research are as follows respectively: 278 and25.The questionnarie draft formed as a result of literature review waspresented to subject field specialists and then subjects were transferred intoquestionnarie items. The questionnaire items were revised and necessarycorrections were made considering the specialists? opinions and suggestions.The questionnaires (Teacher Form and Administrator Form) were given to 10teachers and 5 administrators as pilot study.Frequency and percentage distributions were included in the analysisof the data. Descriptive statistics (t test for indepenent samples) were used todetermine the relations between the variables covered by the research.SPSS software (ver. 13.0) was used for the analyses.The findings of the analyses were interpreted within the framework ofthe research and suggestions were made under the light of these findings onthe subjects of teacher technology use, their competencies and needs of inservicetraining, the reasons of not using educational materials, the supportand encouragement provided by the administrators to use educationalmaterials, the changes observed among their students as the results of usingeducational materials in their classes and the opinions of the administratorsrelated to these topics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen ve yönetici görüşlerine göre öğretmenlerin materyal kullanma durumları | |
dc.title.alternative | The status of teachers? use of materials according to teachers and administrators? opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 350814 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234643 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |