Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Nurettin
dc.contributor.authorEngin, Melih
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:55Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:55Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86143
dc.description.abstractBu araştırma bağlaşık öğretim etkinliklerinde bağlam türünün transferbecerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, öntestsontestkontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür.Araştırmanın deneysel işlemleri 2005-2006 öğretim yılında öğrenim görenortaöğretim 11. sınıf öğrencileriyle ve geometri dersinde gerçekleştirilmiştir.Yansız olarak eşleştirilmiş iki grup üzerinde yürütülen araştırmada öğretim,birinci deney grubunda (n=16) içsel bağlamın kullanıldığı bağlaşık öğretimyöntemiyle, ikinci deney grubunda (n=16) içsel bağlamla birlikte dışsalbağlamın kullanıldığı bağlaşık öğretim yöntemiyle sürdürülmüştür.Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Otel Kırkgöz? isimli videokılavuzu ile ikinci deney grubu için içsel ve dışsal bağlamın bulunduğu vebirinci deney grubu için sadece içsel bağlamın bulunduğu iki farklı öğretimkılavuzu geliştirilmiştir.Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen öntest, sontest,yakın transfer testi ve uzak transfer testi ile toplanmıştır. Tek değişkenli(ANOVA) varyans analizi sonuçlarından yaralanılarak yorumlanan buaraştırmada, içsel ve dışsal bağlamın birlikte kullanıldığı bağlaşık öğretimdekiuzak transfer puan ortalamasının, sadece içsel bağlamın kullanıldığı bağlaşıköğretimdeki uzak transfer ortalamasından daha yüksek olduğu sonucunaulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of context types on transfer abilities in anchored instruction activities. The experimental procedure of this study was evaluated with the data gained by the 32 students which is training in 11th graders of Secondary School in 2005-2006 education term in geometry lesson. There were two study groups that were paired randomly. In the first experimental group (n=16), The Anchored Instruction Method which included internal context was used and in the second experimental group (n=16), The Anchored Instruction Method which included both internal context and external context was used. A video guide entitled ?Hotel of Kırkgöz? which was developed by the researcher, has been used by both experimental groups in this study, and also an instruction guide which included only internal context were used for experimantal group 1 and another instruction guide which included both internal and external context for experimantal group 2.The data was obtained preliminary through pretest, post test, near transfer test and far test. As a result, the findings suggest that the students of experimental group 2 which used both external and internal context were more successful in far transferring than the students of experimental group 1 which only used internal context by using one variable (ANOVA) variance analyze result.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBağlaşık öğretim etkinliklerinde bağlam türünün transfer becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of context types on transfer abilities in anchored instruction activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid350876
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234645
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess