Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, Şule
dc.contributor.authorEke, Hüseyin Avni
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:29Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86113
dc.description.abstractBu araştırma, Düzce il merkezinde bulunan Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilerin bilişüstü farkındalık düzeylerini, yabancı dil öğrenme inançlarını, yabancı dil öğrenme kaygılarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla açıklayıcı ilişkisel tarama modelindeki bu çalışmaya Düzce il merkezinde yer alan Anadolu Liselerinde öğrenim görmekte olan, tüm sınıf düzeylerinde toplam 788 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilere Kişisel Bilgi Formu, Bilişötesi Farkındalık Ölçeği Dil Öğrenme İnançları Ölçeği ve Yabancı Dil Öğrenme Kaygı Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin bilişüstü farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında öğrencilerin bilişüstü farkındalık düzeyleri, yabancı dil öğrenme inançları ve yabancı dil kaygı düzeyleri anlamlı bir fark göstermemiştir. Sınıf düzeyi değişkeni açısından bakıldığında ise sınıf seviyesi arttıkça bilişüstü farkındalıkları ve yabancı dil öğrenme kaygı düzeyleri artarken yabancı dil öğrenme inançları ile sınıf düzeyi arasında anlamlı bir fark görülmemektedir. Bilişüstü farkındalık düzeyleri ile yabancı dil öğrenme inançları arasında pozitif yönlü orta düzey bir ilişki varken öğrencilerin bilişüstü farkındalık düzeyleri ile yabancı dil öğrenme kaygıları arasında pozitif yönlü düşük bir ilişki vardır. Son olarak ise öğrencilerin yabancı dil öğrenme inançları ile bilişüstü farkındalık düzeyleri ve yabancı dil öğrenme kaygıları arasında pozitif yönlü çok düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study has been carried out to determine the metacognitive awareness levels, foreign language learning beliefs, foreign language anxiety and the relationship between these factors of Anatolian high school students. 788 students from all class levels who study in Anatolian high schools in Düzce participated explanatory correlational research study. Personal Information Form, Metacognitive Awareness Inventory, Beliefs About Language Learning Inventory and Foreign Classroom Language Anxiety Scale are applied to the students. According to the data gathered at the end of study, it has been concluded that metacognitive awaraness levels of the students are high. When looked from the gender variable, metacognitive awareness levels, language learning beliefs and foreign language anxiety of students make no meaningful difference. When it is considered from the class level variable, as class level gets higher metacognitive awareness and foreign language anxiety levels get higher too however, there is no a meaningful difference between language learning beliefs and class levels. While there is a positively medium level relation between metacognitive awareness levels and language learning beliefs, there is a positively low level relation between metacognitive awareness levels and foreign language learning anxiety levels. Finally there is a positively very low level relation between language learning beliefs , metacognitive awareness levels and foreign language learning anxieties of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin bilişüstü farkındalık düzeyleri, yabancı dil öğrenme inançları, yabancı dil öğrenme kaygıları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeMetacognitive awareness levels, foreign language language learning beliefs and the relationship between foreign language anxieties of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285794
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575714
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess