Show simple item record

dc.contributor.advisorÖğülmüş, Selahiddin
dc.contributor.authorÇam, Musa
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:27Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:27Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86112
dc.description.abstractBu arastırmada, ortaöğretim kurumlarında öğrenci doyumuincelenmistir. Verilerin toplanması için, Öğrenci Doyumu Anketi kullanılmıstır.Veriler, Ankara ilinde 6 farklı lise türünde öğrenim gören, farklı sınıfdüzeylerindeki öğrencilerden elde edilmistir. Veriler üzerinde, frekans veyüzde, tek yönlü varyans analizi ve t testi yapılmıstır. Yapılan analizsonucunda, öğrencilerin ölçekten aldıkları toplam puanlar üzerinde anlamlıbir fark bulunmamıstır. Öğrencilerin anketin tümünden aldıkları puanlararasında okul türüne, cinsiyete, ifade edilen gelir durumuna göre anlamlı birfark bulunmamıstır. Bununlar birlikte toplam puanlar üzerinde sınıf düzeyleriaçısından bir farklılık görülmektedir. 1. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin 2.sınıfta öğrenim gören öğrencilere göre daha çok doyum sağladığıgörülmüstür. Toplam puanların dısında anketin alt boyutlarından alınanpuanlar incelendiğinde; öğrencilerin devam ettikleri okul türü açısındanöğretmenler, arkadaslar, dersler, etkinlikler, disiplin, özerklik ve donanım altboyutunda aldıkları puanlar arasında anlamlı farklılıklar görülmektedir.Öğrencilerin cinsiyetleri açısından aldıkları puanlar değerlendirildiğinde,dersler ve özerklik alt boyutundan alınan puanlar arasında anlamlı bir farkgörülmektedir. Öğrencilerin ifade ettikleri gelir açısından aldıkları puanlararasında arkadaslar alt boyutunda anlamlı fark görülmektedir. Örencilerindevam ettikleri sınıf düzeyi açısından anketin öğretmenler, dersler,etkinlikler, özerklik ve iletisim alt boyutlarından aldıkları puanlar anlamlı birsekilde farklılık göstermektedir.
dc.description.abstractIn this research, the student satisfaction in high schools educationinstitutions was examined. The Student Satisfaction Survey was used tocollect the data. Data were taken from students of different levels and gradesstudying in 6 different high schools of Ankara. Tests of frequency,percentage, variance analysis of single dimension and t-test were made onthe data. As a result of the analysis, no significant difference was foundamong the total scores students had taken from the scale. Among the totalscores students had taken from the whole survey, no significant differencewas found according to the school type, sex, and the stated income level.However, there is a difference according to the grade levels among the totalscores. It was found out that students in the 1st grade have provided moresatisfaction than the students in the 2nd grade. Besides these total scores,when the scores taken from the sub-dimensions of the survey wereexamined, there were significant differences among the scores taken fromthe sub-dimensions such as teachers, friends, classes, activities,discipline,autonomy and equipment in terms of the schools the students areeducated in. When the scores taken according to the sexes were evaluated,there was a significant difference according to the sub-dimensions of classesand autonomy. Among the scores according to the stated income levels,there was a significant difference in terms of the sub-dimension of friends.There was a significant difference among the scores taken from the subdimensionsof teachers, classes, activities, autonomy, and communicationaccording to the grade levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında öğrenci doyumu: Ankara örneği
dc.title.alternativeStudent satisfaction in high schools: Ankara case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9015233
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid232061
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess