Öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) eğitim bilimleri testlerindeki başarılar arasındaki ilişkiler
dc.contributor.advisor | Çıkrıkcı, Rahime Nükhet | |
dc.contributor.author | Şahin, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:54:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:54:24Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86108 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (KPSS) giren eğitimfakültesi mezunu öğretmen adaylarının, eğitim fakültesinde aldıklarıÖğretmenlik Meslek Bilgisi derslerinde gösterdikleri başarı dereceleri ile KPSSEğitim Bilimleri Testinde aldıkları puanlar arasındaki ilişkilerin irdelenerekortaya konması amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2005-KPSS sınavına girenAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ile Hacettepe Üniversitesi EğitimFakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü mezunu 423 öğretmen adayı üzerindeyürütülmüştür.Araştırmada örneklem grubunu oluşturan öğretmen adaylarının eğitimfakültesi başarı ölçüleri ilgili fakülte kayıtlarından, KPSS sınavı verileri iseÖSYM Araştırma Geliştirme Biriminden sağlanmıştır. Toplanan bilgilerin öncedoğruluk kontrolleri yapılıştır. Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerindeki başarınıdereceleri, mezuniyet notları (diploma notu) ile KPSS Eğitim Bilimleri Tesri vealt testlerinden (Eğitim Psikolojisi, Program Geliştirme ve Öğretim, Rehberlik)aldıkları puanlar arasındaki ilişkiler Pesrson Momentler Çarpımı KorelasyonTekniği ile hesaplanmıştır. Eğitim Bilimleri test ve alt testlerindeki başarıyıÖğretmenlik Meslek Bilgisi dersleri ile mezuniyet notlarından (diploma notu)hangisinin yada hangilerinin manidar olarak açıkladığına bakmak için ÇokluRegresyon Analizi kullanılmıştır.Bu araştırmada cevap aranan alt problemler şunlardır:1- Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü mezunlarının, eğitimfakültelerinde aldıkları Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerindeki başarıdereceleri, mezuniyet notları (diploma notu) ile KPSS Eğitim Bilimleri Testi vealt testlerinden (Eğitim Psikolojisi, Program Geliştirme ve Öğretmen,Rehberlik) aldıkları puanlar arasındaki ilişkinin yönü ve miktarı nedir?2- Sınıf öğretmeni adaylarının KPSS Eğitim Bilimleri test ve alttestlerindeki başarıyı Öğretmenlik Meslek Bilgisi dersleri ile mezuniyetnotlarından (diploma notu) hangisi yada hangileri manidar olarakaçıklanmaktadır?Bu araştırmada elde bulguları aşağıdaki biçimde özetlemekmümkündür.Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü mezunlarının, Eğitimfakültelerinde aldıkları Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerindeki başarıdereceleri, mezuniyet notları (diploma notu) ile KPSS Eğitim Bilimleri Testi vealt testlerinden (Eğitim Psikolojisi, Program Geliştirme ve Öğretim, Rehberlik)aldıkları puanlar arasındaki ilişkiler genel olarak değerlendirildiğinde 0,00 ile0,32 arasında değişmektedir. En anlamlı ilişkilerin diploma notlarıyla olanilişkiler olduğu görülmektedir. Diploma notlarını ilişkinin anlamlı ve yüksekolması açısından Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Okul Deneyimi I-II dersleriizlemektedir. En yüksek ilişki 0,32 oranıyla Diploma notları ile KPSS HamPuanları arasındadır (p?.01). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersiile Eğitim Psikolojisi Alt Testi arasında bir ilişki olmadığı görülmektedir. Enanlamlı ilişkiler Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri KPSS Ham Puanları ileolan ilişkiler olarak karşımıza çıkmaktadır.Eğitim Psikolojisi, Rehberlik, Program Geliştirme Alt Testi, KPSS-10 veKPSS Ham puanlarındaki başarıyı en manidar açıklayan diploma (mezuniyet)notlarıdır. | |
dc.description.abstract | This research has been made to put forward the relationships betweenthe success that prospective teachers who graduated from the educationfaculty and took the Public Personnel Selecting Exam (PPSE) achieved in thecourse of Occupational Knowledge of Teaching taken in education faculty andthe grades taken from PPSE Educational Sciences Test. The research hasbeen applied to 423 prospective teachers took the PPSE in 2005 andgraduated from Ankara University Faculty of Educational Sciences andHacettepe University Education Faculty, Department of Classroom Teaching.In the research, the degrees of education faculty success achieved byteacher candidates who constitute the sample group are obtained fromuniversity records and PPSE data are acquired from the Research andDevelopment Unit of Student Selection and Placement Center. First of all, theverification of truthfulness of the obtained data has been done. Therelationships among the degrees of succes in the courses of OccupationalKnowledge of Teaching, graduation marks (diploma grades) and the results ofPPSE Educational Sciences Test and sub-tests (Educational Psychology,Program Developing and Tuition, Guidance) are calculated by the techniqueof Pearson Moments Multiplier Correlation. The Multiple Regression Analysishas been employed to reveal which one/ones of Occupational Knowledge ofTeaching courses or graduation marks (diploma grades) explain the successin Educational Sciences Tests and Sub-Tests in a crucially meaningful way.The sub-problems tried to be explained in this research are:1. What is the direction and amount of the relationship among thedegrees of success in Occupational Knowledge of Teaching coursestaken in education faculties, graduation marks (diploma grades) andthe marks obtained from PPSE Educational Sciences Test and subtests(Educational Psychology, Program Developing and Tuition,Guidance) that the graduates of education faculty department ofclassroom teaching acquire?2. Which one of courses of Occupational Knowledge of Teaching orgraduation marks (diploma grades) explains the success ofprospective classroom teachers in a crucially meaningful way?It is possible to summarize the findings discovered in this research asfollows.When the relationships among the degrees of succes in the courses ofOccupational Knowledge of Teaching, graduation marks (diploma grades) andthe results of PPSE Educational Sciences Test and sub-tests (EducationalPsychology, Program Developing and Tuition, Guidance) that graduates ofeducation faculty department of classroom teaching acquire are evaluatedgenerally, it varies between 0, 00 and 0, 32. It is seen that the mostmeaningful relationship among them is about diploma grades. Introduction toTeaching, School Experience I-II follow the diploma grades in terms of themeaningfulness of the relationships. The highest relationship is betweendiploma grades and PPSE raw scores with a rate of 0, 32. It is seen that thereis no relationship between the course of Developing Education Technologiesand Material and Education Pyschology Sub-Test. The most meaningfulrelationships are observed between the courses of Occupational Knowledgeof Teaching and PPSE raw scores.It is diploma grades that explain the success in EducationPsychology, Guidance, Program Developing Sub-Test, PPSE-10 and PPSEraw scores in a most crucially meaningful way. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) eğitim bilimleri testlerindeki başarılar arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | The relatioships between teaching professional knowledge courses and educaional sciences tests of The Public Personnel Selecting Exam (PPSE) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Civil Servant Selection Examination | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.subject.ytm | Test exam | |
dc.subject.ytm | Educational science | |
dc.subject.ytm | Teacher success | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 348665 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 231532 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |