Show simple item record

dc.contributor.advisorKurutkan, Mehmet Nurullah
dc.contributor.authorBağiran, Onur
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:22Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86105
dc.description.abstractÜlkemizin yabancı dil öğreniminde istenilen seviyeye ulaşılamaması yıllardır tartışılan bir olgudur. Dünya ile uyum sağlamak isteyen her ülkenin çözmesi gereken bir sorun olan yabancı dilde istenilen seviyeye ulaşamama konusu özellikle Milli Eğitim Bakanlığı'nda çözüm bekleyen en önemli sorunlardan biridir. Bu çalışmada toplam kalite yönetimi uygulamasının yabancı dil eğitimine sağlayacağı katkılar ve öğretmenlerin toplam kalite ilkelerine karşı tutum ve algıları araştırılmıştır. Anket yoluyla Düzce ilinde çalışan ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki yabancı dil öğretmenlerinin görüşleri alınmaya ve yabancı dil öğretmenlerinin toplam kalite yönetimine yönelik algıları saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce ilinde temel eğitim kurumlarında görev yapan yabancı dil öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise, evrenden tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 127 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılardan ölçek yöntemi ile bilgiler toplanmış ve bu bilgiler İstatistik Paket Programı (Statistical Package for Social Sciences) yardımı ile analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Yabancı Dil Öğretiminde Önemli Unsurlar Ölçeği` kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe fact that the desired level of foreign language learning in our country is not reached is a phenomenon that has been discussed for years. The problem of not reaching the desired level in a foreign language, which is a problem that every country that wants to integrate with the world, has to solve, is one of the most important problems waiting for a solution especially in the Ministry of Education.In this study, contributions of total quality management to foreign language education and teachers' attitudes and perceptions towards total quality principles were investigated. Through the survey, the opinions of foreign language teachers in primary and secondary schools working in Düzce province were tried to be obtained. In addition, the perception of foreign language teachers towards total quality management was tried to be determined.The population of the study consists of teachers working in primary and secondary schools in Düzce. The sample, with a random sampling of the population comprises of 127 selected teachers. Information was collected from the participants by scale method and this information was analyzed with the help of Statistical software package. Developed by the researcher `Scale of Important Elements in Foreign Language Teaching'' was used as data gathering tool.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeni kalite prensiplerinin yabancı dil eğitimi üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of new quality principles on foreign language education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentToplam Kalite Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10293078
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588565
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess