Show simple item record

dc.contributor.advisorÇok, Figen
dc.contributor.authorKul, Aycan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:21Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:21Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86104
dc.description.abstractBu araştırma ergenlerin tüketime yönelik harcamalarının nerelere,ne sıklıkla dağılım gösterdiğini, tüketim ile markaya yönelim arasındailişkili olabilecek değişkenleri ve tüketim davranışlarına güdülenmelerineilişkin kaynakların dağılımını kısacası ergenlerin tüketim davranışlarınıgenel anlamda belirlemeye dönüktür. Araştırmada lise öğrencilerinintüketime yönelik harcamaları ile cinsiyet, aylık ortalama gelir, öğrenimgördükleri lise türü, ailelerinin aylık gelir düzeyi değişkenleri arasındakiilişki sorgulanarak bu değişkenler ile tüketime yönelik eğilimlerindekiilişkinin anlamlı olup olmadığı araştırılmıştır. Verilerin toplanması içinaraştırmacı tarafından geliştirilen ?Tüketim Davranışları Anketi?kullanılmıştır. Veriler, lise öğrenimi gören 485 lise öğrencisinden eldeedilmiştir. Veriler üzerinde, frekans ve yüzde, t testi ve kay-kare analiziyapılmıştır. Analiz sonucunda, katılımcıların mevcut harcama alanları ilegelir artışına bağlı olarak bu alanlara yönelik varsayılan harcamalarıarasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Katılımcıların bu harcamaalanlarına yönelik tüketimleri ile cinsiyet, öğrenim gördükleri lise vealdıkları ortalama aylık harçlık miktarı ile anlamlı ilişki gösteren bulgularortaya konmuştur. Katılımcıların markalı ürünlere yönelik eğilimleri ilecinsiyet, öğrenim gördükleri lise, ailelerinin aylık gelir düzeyideğişkenleriyle ilişkisi araştırılmış, ilişkili görülen maddeler bulunmuştur.Tüketim davranışlarına güdülenme kaynakları olarak belirtilen dışsal, aile,akran ve kişisel çekicilik boyutlarının dağılımında, ergenlerin satın almadavranışlarında kitle iletişim araçlarından ya da dış çevreden çok fazlaetkilenmedikleri, aile ve akranların tüketicilikle ilgili bilgi, tutum, beceri vedavranışları edinmede ergenler üzerinde doğrudan bir etkilerinin olmadığıgörülmüştür.Anahtar Kelimeler: 1.Tüketim Davranışı, 2. Tüketici toplumsallaşması3.Ergenler
dc.description.abstractThe study is aimed to determine adolescents? expenditures in termso amounts and frequencies and brand preferences motives. In short, it isaimed to determine adolescence?s consumption behaviours in general.In the study the ralationship between the consumption expenses ofhigh school students and their gender, average montly income, type ofhigh school and the income of the family are questioned. For the datacollection the `?Consumption Behaviour Survey?? developed by theresearcher has been developed. Data was collected from 485 high schoolstudents. Fort he data analysis frequencies and percentages, t-tests, kaykareanalyses were done. As a result, a significant difference betweenparticipant?s current money and the expenses of the same areas if thecurrent money would be higher were found. Significant differences wereobserved in participants? expenditures on certain consumption areas andtheir gender. The relationship between participants? tendency to buy thebranded products and their gender and type of high school and familyincome were found. Results showed that the motivation resources ofconsumption behaviours such as external factors, family, peer andpersonel attractiveness and mass media did not affect consumptionconsiderably.Key Words: 1.Consumer Behaviours 2.Consumer Socialization3.Adolesenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlerin tüketim davranışları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on adolescents? consumption behaviours
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid349308
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid232058
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess