Federal Almanya cumhuriyetinde çalışan Türk öğretmenlerin mesleki, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları
dc.contributor.advisor | Aydın, İnayet | |
dc.contributor.author | Aras, Ali Naşit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:54:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:54:12Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86094 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Federal Almanya Cumhuriyeti'nde bulunanokullarda, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB)görevlendirilmiş olan Türk öğretmenlerin Almanya'da yaşadıkları mesleki,sosyo-kültürel ve ekonomik sorunlara ilişkin görüşlerinin saptanmasıdır. MEBDış İlişkiler Genel Müdürlüğü'ne veri olması bakımından bu araştırmaönemlidir. Federal Almanya Cumhuriyeti'nin toplam dokuz şehrinde bulunanokullarda Türkiye Cumhuriyeti MEB tarafından görevlendirilerek, bu okullardaTürk öğretmen olarak görev yapan kişilerin mesleki, sosyo ? kültürel veekonomik sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemek için tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye Cumhuriyeti MEB tarafındangörevlendirilen Federal Almanya Cumhuriyeti'nin toplam dokuz şehrindebulunan okullarda Türkçe-Türk Kültürü ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisiöğretmeni olarak görev yapan 436 Türk öğretmen oluşturmaktadır. Eldeedilen veriler SPSS programında T testi ve varyans analizleri ileçözümlenmiştir. Yaş, cinsiyet, aile ile birlikte yaşayıp yaşamama durumu vemesleki kıdeme göre öğretmenlerin mesleki ve sosyo-kültürel sorunlarınailişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Cinsiyet, aile ilebirlikte yaşayıp yaşamama durumu ve mesleki kıdeme göre öğretmenlerinekonomik sorunlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Ancak öğretmenlerin yaşlarına göre ekonomik sorunlarına ilişkin görüşleriarasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Öğretmen sorunları, mesleki, ekonomik, sosyo-kültürelsorunlar | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the teachers? opinions relatedto their professional, socio-cultural, and economic problems of Turkishteachers assigned by the Republic of Turkey Ministry of National Education inschools of Federal Republic of Germany. This research is important in that itis data for MNE Foreign Relationship General Manager. In the schools placedtotally nine city of Federal Republic of Germany, the scanning model hasbeen used to determine the opinions related to professional, socio-culturaland economic problems of teachers working as Turkish teachers assigned byRepublic of Turkey MNE in those schools. The study group consisted of 436Turkish teachers working as Religious Education, Turkish Language andTurkish Culture Course teachers assigned by the Republic of Turkey MNE. inthe schools in total nine city of Republic of Federal Germany Republic.The data obtained has been analyzed with `T test? and `VarianceAnalysis? in SPSS program. Concerning teachers? ages, genders, situations ofliving a family life or not and professional statues, any statistical difference isnot found between their opinions related to their professional and socioculturalproblems. Concerning teachers? genders, situations of living a familylife or not and professional statues, any statistical difference is not foundbetween teachers? opinions related to their economic problems. However,concerning the teachers? ages, it has been found a statistically meaningfuldifference between the teachers? opinions related to their economic problems.Key Words : Teacher Problems, Professional, Economic, Socio-CulturalProblems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Federal Almanya cumhuriyetinde çalışan Türk öğretmenlerin mesleki, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları | |
dc.title.alternative | Turkish teachers? working in federa Rebuplic of Germany, opinions related to the economic, socio-cultural and professional problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 349018 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 232022 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |