Show simple item record

dc.contributor.advisorSözen, Erol
dc.contributor.authorKandemir, Didem
dc.date.accessioned2020-12-04T12:54:12Z
dc.date.available2020-12-04T12:54:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86093
dc.description.abstracttükenmişlik düzeylerindeki değişimlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini Düzce iline bağlı yaz döneminde eğitim alan 117 kız, 166 erkek öğrenci olmak üzere toplam 283 öğrenci oluşturmuş, yaz eğitiminin bu öğrencilerin okul tükenmişlik düzeylerine ve okul tutumlarına olan etkisi araştırılmak istenmiştir. Bu örneklemi oluşturan öğrenciler ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde; kültür, sanat, spor ve akademik alanlarda eğitim alan öğrencilerden oluşturulmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında öğrencilere ait kişisel bilgileri kayıt altında tutmak amacıyla Kişisel Bilgi formu, öğrencilerin okul tükenmişlik düzeylerini incelemek için ''Okul Tükenmişlik Ölçeği'', okul tutumlarında meydana gelen değişimleri incelemek için ise ''Okul Tutum Ölçeği'' uygulanmıştır. Araştırmada, tek gruplu ön test- son test modeli kullanılmıştır. Bu ölçeklerden elde edilen veriler SPSS-22 paket programı ile analiz edilmiştir. Yaz döneminde eğitim alan öğrencilerin yaz eğitimi sonucunda oluşan okul tutumlarının ve okul tükenmişlik düzeylerinin durumu tartışıldığı bu araştırmadan elde edilen verilere göre, yaz eğitimi alan öğrencilerin okul tutumu ve okul tükenmişlik ölçeği için ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmakta olup, yaz eğitiminin okul tutumu ve okul tükenmişliği üzerinde etkili olduğu söylenebilir. Okul tükenmişliğinin cinsiyete, kardeş sayısına, gelir düzeyine göre farklılık göstermeyip; öğrencilerin sınıf kademelerine göre farklılık gösterdiği; okul tutumunun ise cinsiyete, kademeye göre farklılık gösterip; kardeş sayısına, gelir düzeyine göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study was conducted in order to examine the school attitudes and school burnout levels of the students who took education in the summer period. The sample of the study was composed of 283 students (117 female and 166 male students) who were educated in the summer period of Düzce province. The students forming this sample are in primary, secondary and high school levels; cultureart, sports and academics. In order to record the personal information of the students in collecting research data, the Personal Information Form was used to examine the school burnout levels of the students. The ait School Attitude Scale enmiş tutmak and toplan School Attitude Scale toplan were applied to examine the changes in school attitudes. In the research, pre-test-post-test control model was used. Data obtained from these scales were analyzed by SPSS-22 package program. According to the data obtained from the summer school education and summer school burnout levels of the students who received summer education, there is a significant difference between the pre-test and post-test scores for the school attitude and the school burnout scale. school attitude and school burnout. School burnout does not differ according to gender, number of siblings, income level; that students differ according to their class levels; school attitude varies according to gender and grade; It is concluded that there is no difference between the number of siblings and income level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaz döneminde eğitim alan öğrencilerin okul tükenmişlik düzeyleri ile okul tutumlarındaki değişimin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of changes in school burnout levels and school attitudes of summer students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-09
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10295756
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590026
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess