Kadın okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar (Kayseri İli örneği)
dc.contributor.advisor | Karakütük, Kasım | |
dc.contributor.author | Aktaş, Nihal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:54:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:54:11Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86092 | |
dc.description.abstract | Ülkelerin hemen hemen tamamında kadının çalışması , kanunlar uluslararası anlaşmalar ve bildirilerle desteklenmekle birlikte, kadınlar cinsiyetçi ayrımcılığa maruz kalmaktadırlar.Kadın sayısı nüfusun yarısı olmasına rağmen, toplumu yönetme konusunda yeterince söz sahibi olamamışlardır.Bu araştırmanın amacı Kayseri ilinde Kadın Okul Yöneticilerinin Karşılaştıkları Sorunları saptamaktır.Araştırmada üç alan üzerinde durulmuştur.> `aile`> `çalışma ortamı`> Kadın yöneticilerin yöneticiliğe bakış açılanAraştırmanın kapsamında 15 okul yöneticisi vardır.Araştırmada, kadın yöneticiler `Ataerkil değerleri ` ve `toplumsal ve siyasi baskıları ` yöneticilikte yaşadıkları sorunlara sebep olarak görmüşler, diğer taranan toplumda yöneticiliğin erkek mesleği olarak kabul edilmesine karşın Kayseri ilinde kadın okul yöneticilerinin yöneticilikle ilgili çok fazla sorun yaşamadıkları, özellikle ailelerinden destek gördükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca objektiflik, otonte kurma ve disiplini sağlama konusunda zorluk çekmedikleri ortaya çıkmıştır.Bu çalışmada dikkat edilmesi gereken ana nokta Kayseri ilinin sosyo kültürel baskı itibari ile daha ataerkil bir kültürel yapıya sahip olması ve bu yapı içerisinde kadın yöneticilerin başarı ile varlıklarını sürdürüyor olmalarıdır. | |
dc.description.abstract | Despite of fact that women's princibal s related to work directives thatprevents with international agreements and declarations,women are being to the discriminatory applications.Although population of women over the total population covers nearly half,they do not still enough justice on the administration of the society.The aim of this study is to establish the problems of women principals in Kayseri.Three types of situations were examined in the study,> `family`> `working area`> `the view point of the women leadersship against the womenThere were 15 school principals in this study.In this research women leadership thinks that `patriarchal values`and `social and politicial stresses causes the problems of the administrate which they have, on the other hands they have no problems in leadership in Kayseri, they have being supported especially by their families come out.In this research the main point that should attract attention is social and cultural stresses and patriarchal culture but in all these problems women leader have success continuously. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kadın okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar (Kayseri İli örneği) | |
dc.title.alternative | The problems of women managers that they have | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 349068 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 232034 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |