Show simple item record

dc.contributor.advisorKeser, Hafize
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayşe Cansev
dc.date.accessioned2020-12-04T12:53:13Z
dc.date.available2020-12-04T12:53:13Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86026
dc.description.abstractBu arastırmada, Amerika Birlesik Devletleri, Avustralya, Japonya,Kanada, Avrupa Birligi'ne üye ve aday 25 ülke [Almanya, Avusturya, Belçika(Fransız Toplulugu, Almanca Konusan Topluluk, Flaman Toplulugu),Bulgaristan, Birlesik Krallık (İngiltere, Galler, Kuzey İrlanda, İskoçya), ÇekCumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İrlanda,İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Polonya, Portekiz,Yunanistan] ve Türkiye olmak üzere toplam 26 ülkede Bilgi ve iletisimTeknolojileri (B-T - Information and Communication Technologies: ICT)alanında ögretmen yetistirme modelleri karsılastırılmıstır. Arastırmanınamacına ulasabilmesi için; arastırma kapsamına alınan 26 ülkenin genelözellikleri, egitim sistemleri ve Bilgi ve iletisim Teknolojileri alanındaögretmen egitim modelleri incelenmis, Türkiye 'deki mevcut durum ortayakonulmustur.Arastırmada, karsılastırılmalı egitim arastırmalarından yatayyaklasım kullanılmıstır. Arastırma kapsamına alınan 26 ülkenin egitimbakanlıklarının ve egitim aglarının elektronik sayfalarından yararlanılmıs,ders programları ve konu ile ilgili ulasılabilen makalelerden faydalanılmıstır.Elde edilen bulgular dogrultusunda Türkiye'deki mevcut durum ortayakonulmustur.
dc.description.abstractIn this survey, teacher?s training models have been compared inInformation and Communication Technologies in America, Australia, Japan,Canada, European Union Countrıes and Candidate Countries and Turkey. Inorder to reach its aims, general features of America, Australia, Japan,Canada, European Union Countries and Candidate Countries and Turkey,their education systems and teacher?s training models in ICT have beenanalyzed and Turkey?s existing conditions have been written.In this survey, the horizantal approach which is one of thecomparative training systems has been used. The documents which havebeen taken from America?s, Australia?s, Japan?s, Canada?s, European UnionCountries? and Candidate Countries? and Turkey?s Ministry web pages,electronic and related documents. As a result of the documets, Turkey?sexisting conditions have been written.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAmerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Japonya, Kanada, Avrupa Birliği`ne üye ve aday ülkeler ile Türkiye`de bilgi ve iletişim teknolojileri alanında öğretmen eğitiminin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of information and communication technologies in teacher?s training in United States of America, Australia, Japan, Canada, European Union countries and candidate countries and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid350593
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234616
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess