dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ayşe Cansev | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:53:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:53:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86026 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada, Amerika Birlesik Devletleri, Avustralya, Japonya,Kanada, Avrupa Birligi'ne üye ve aday 25 ülke [Almanya, Avusturya, Belçika(Fransız Toplulugu, Almanca Konusan Topluluk, Flaman Toplulugu),Bulgaristan, Birlesik Krallık (İngiltere, Galler, Kuzey İrlanda, İskoçya), ÇekCumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İrlanda,İspanya, İsveç, İtalya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Polonya, Portekiz,Yunanistan] ve Türkiye olmak üzere toplam 26 ülkede Bilgi ve iletisimTeknolojileri (B-T - Information and Communication Technologies: ICT)alanında ögretmen yetistirme modelleri karsılastırılmıstır. Arastırmanınamacına ulasabilmesi için; arastırma kapsamına alınan 26 ülkenin genelözellikleri, egitim sistemleri ve Bilgi ve iletisim Teknolojileri alanındaögretmen egitim modelleri incelenmis, Türkiye 'deki mevcut durum ortayakonulmustur.Arastırmada, karsılastırılmalı egitim arastırmalarından yatayyaklasım kullanılmıstır. Arastırma kapsamına alınan 26 ülkenin egitimbakanlıklarının ve egitim aglarının elektronik sayfalarından yararlanılmıs,ders programları ve konu ile ilgili ulasılabilen makalelerden faydalanılmıstır.Elde edilen bulgular dogrultusunda Türkiye'deki mevcut durum ortayakonulmustur. | |
dc.description.abstract | In this survey, teacher?s training models have been compared inInformation and Communication Technologies in America, Australia, Japan,Canada, European Union Countrıes and Candidate Countries and Turkey. Inorder to reach its aims, general features of America, Australia, Japan,Canada, European Union Countries and Candidate Countries and Turkey,their education systems and teacher?s training models in ICT have beenanalyzed and Turkey?s existing conditions have been written.In this survey, the horizantal approach which is one of thecomparative training systems has been used. The documents which havebeen taken from America?s, Australia?s, Japan?s, Canada?s, European UnionCountries? and Candidate Countries? and Turkey?s Ministry web pages,electronic and related documents. As a result of the documets, Turkey?sexisting conditions have been written. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Japonya, Kanada, Avrupa Birliği`ne üye ve aday ülkeler ile Türkiye`de bilgi ve iletişim teknolojileri alanında öğretmen eğitiminin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of information and communication technologies in teacher?s training in United States of America, Australia, Japan, Canada, European Union countries and candidate countries and Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 350593 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234616 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |