Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Yıldırım
dc.contributor.authorBüyükateş, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-04T12:53:09Z
dc.date.available2020-12-04T12:53:09Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86021
dc.description.abstractMarka, günümüzde büyük öneme sahip olan bir kavramdır. Tüketicilerin algısı pazarlamacılar için oldukça önemlidir. Bu yüzden tüketicilerin markaya ait olan algısı da büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma marka alanında uzman olan kişi veya yöneticilerin yazı tipi, yazı karakteri ve yazı rengine göre marka cinsiyeti (Maskülen/Feminen) algısını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaca göre belirlenmiş marka isimleri ve bu marka isimlerinin marka alanında uzman kişi ve yöneticiler tarafından cinsiyet açısından nasıl algılandığına bakılmıştır. Bu tez çalışmasının amacı yazı tipi, yazı karakteri ve yazı renginin marka cinsiyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma marka alanında uzman olan kişi ve yöneticileri kapsamaktadır. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veri tekniği olarak da görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları pazarlamacılara markayla ilgili olarak gelecekte vereceği kararlara yönelik katkılar sunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Cinsiyeti Algılaması, Yazı Tipi, Yazı Karakteri, Yazı Rengi
dc.description.abstractBrand is a concept which is of great importance today. The perception of consumers is very important for marketers. Therefore, consumers perception of the brand is of great importance. This study was conducted to determine the brand gender (Masculine / Feminine) perception of the individuals or managers who are experts in the field of brand according to the font type, font character and font color. The brand names determined according to this aim and how these brand names are perceived in terms of gender by experts and managers in the field of brand were examined. The aim of this thesis is to reveal the effect of font type, font character and font color on brand gender. The research covers individuals and institutions that are experts in the field of branding. In this study, qualitative research method was used as research method and interview technique was used as data technique. Research results help marketers make future decisions about the brand.Key Words: Brand, Brand Gender Perception, Font Type, Font Character, Font Colouren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYazı tipi, yazı karakteri ve yazı renginin marka cinsiyeti algılamasına etkisi
dc.title.alternativeEffect of font type, font character and font colour on brand gender percepti̇on
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-27
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10325010
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612649
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess