Show simple item record

dc.contributor.advisorSözen, Erol
dc.contributor.authorGücüş, Canan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:53:02Z
dc.date.available2020-12-04T12:53:02Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86013
dc.description.abstractBireylerin davranış, tutum ve becerilerini geliştirmede, kendilerini ifade etmeyi öğrenerek toplumda yer edinme, anlama, yorumlama, duygu ve düşüncelerini geliştirme, insani yönünü ortaya çıkarmak ve geleceğe hazırlanmak için gerekli olan akademik bilginin verildiği kurumların eğitim kalitesi çok önemlidir. Bu eğitimin kalitesi ise öğrencilerin okul yaşam kalitesine ilişkin algılarını olumlu ve olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Okul yaşam kalitesi öğrencilerin okul yönetimi öğretmenleri, arkadaşları ve okul çalışanlarıyla olan ilişkisinin ne düzeyde iyi ve güvenli olduğuyla ilgilidir. Eğitim kurumlarındaki eğitimin kalitesi birçok araştırmacının üzerinde durduğu önemli konulardan birisi olmuştur. Bu nedenle araştırmada Karaman ilinde ortaokullarda eğitim alan öğrencilerin okul yaşam kalitesi ile ilgili algılarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 12 farklı ortaokulda öğrenim gören 5.-6.-7.-8. sınıf öğrencilerinden uygun örnekleme yöntemi ile rast gele seçilen birer şubenin oluşturduğu toplam 865 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın uygulamasında Sarı (2007) tarafından geliştirilen `Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği` araştırmacı tarafından uyarlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin istatistikleri SPSS 25,0 paket programı programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde normallik varsayımlarında n>50 ise Kolomogorov Smirnov testi, ikili grupların karşılaştırması için Mann-Whitney U Testi, çoklu grup karşılaştırmaları için Kruskal-Wallis H analiz teknikleri kullanılmıştır.Elde edilen verilere göre ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği ancak öğretmenler alt boyutunda kız öğrenciler lehine anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Okul türüne göre ise okul yaşam kalitesi ve öğretmenler alt boyutunda anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Bu farklılığın ise kız öğrenciler lehine olduğu ortaya konmuştur. Ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesinin okulun bulunduğu yere göre yapılan analiz sonuçlarına göre ise okul yaşam kalitesi, öğretmenler ve okula yönelik duygular boyutunda anlamlı farklılık gösterdiği ortaya konmuştur. Anlamlı farklılığın ise il merkezinde bulunan okullar lehine olduğu görülmektedir. Sınıf düzeyine göre ise okul yaşam kalitesi, öğretmenler, okula yönelik duygular ve okul yönetimi boyutunda anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre çıkan farkın kaynağını belirlemek için yapılan parametrik olmayan çoklu grup karşılaştırma testine göre sekizinci sınıf öğrencileri ve beşinci sınıf öğrencileri arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya konmuştur. Ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi puanlarının not ortalamasına göre anlamlı farklılık gösterdiği farkın kaynağını belirlemek için yapılan parametrik olmayan çoklu grup karşılaştırma testine göre ortalaması 0-70 ve 85-100 arasında olanlar ve ortalaması 70-84 ve 85-100 aralığında olanlar arasında 85-100 arasında not ortalaması olanlar lehine anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ortaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesi puanlarının anne eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık göstermediği, baba eğitim düzeyine göre de anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Farkın kaynağını belirlemek için yapılan parametrik olmayan çoklu grup karşılaştırma testine göre baba eğitim düzeyi ortaokul mezunu olan öğrenciler ile baba eğitim düzeyi üniversite mezunu olan öğrenciler arasında baba eğitim düzeyi üniversite olanlar lehine anlamlı farklılık olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Yaşam Kalitesi, Ortaokul Öğrencileri, Eğitim, Okul Kültürü
dc.description.abstractThe quality of education of institutions in which academic knowledge is given to reveal the human side and prepare fort he future is very important through learning to express temselwes by developing the inviduals behaviour, alhtude and skills.The quality of this education can affect the students perceptions of the quality of school life as positive and negative. The quality of school life is related to how good and safe the relahanslips of students are with school management, teachers,friends and school shaft. The quality of education in educational institutions have been one of the important issues that many researchers enphasize. For this reason the aim of this study is to examine the perceptions of students who receive education in secondary schools in Karaman country regarding the quality of school life.The study group of research cansists of a total of 865 students farmeal by a randomly selected branch from the 5th,6th,7th and 8th grade students who study in 12 different secondary schools in the 2019-2020 academic year. In the research appropriate. Sampling method has been used. By the application of research in Sarı( 2007) developed ` School Quality Of Life Scale` adapted `Personal İnformation Form` by the researcher has been used. Data statistics SPSS 25,0 package programme has been programmed and analyzed. Normality asswmptions in the analysis of data in n>50 and of bin aury groups for Mann-Whitney u test. In multiple group comparison the Kruskal-Wallis H analysis techniques have been used.According to data obtained fort he quality of school life of secondary students it does not differ significantly by gender, but in teachers subdimension female students are not in favour. According to types life and teachers subdimensions does not differ. It has been demonstrated that this difference is in favour of female students. According to the results of the analysis of school life guality of secondary school students based on location of the school it was revealed that the quality of school life towards teachers and scholl. It is seen that a significant difference is in favour of the schools in the city centre. According to class level the quality of school life teachers found a significant difference in emotions towards school and school management. According to the nan parametric multiple group comparison test conducted to determine the source significant diffrence between 8th grade students and 5th grade students. Based an the nan parametric multi-group comparison test conducted to determine the source of the difference in the school life quality scares of secondary school students according to the grade paint average, there is significant difference in favour of those with the scare between 85-100. At the same time the school quality of life scares of secondary school students did not differ significantly from the level of maternal education, however it was found that there was a significant difference according to the paternal education level. According to the non parametric multi group comparison test conducted to determine the source of the difference, there is a significant difference between students whose paternal education level is secondary school grandmate than those whose paternal education level is university grandmates.Anahtar Kelimeler: School Life Quality, Secondary School Students, Education, School Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okul yaşam kalitesinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Karaman ili örneği)
dc.title.alternativeExamination of the quality of school life of secondary school students in terms of some variables (Sample of Karaman province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-23
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10328289
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616658
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess