Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Fatih Çetin
dc.contributor.authorYaşar, Hamza
dc.date.accessioned2020-12-04T12:53:00Z
dc.date.available2020-12-04T12:53:00Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86011
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ailenin aktif şekilde öğrenci okuma etkinliklerine katılımını sağlamak ve diyalojik okuma etkinliklerine ilişkin ebeveynin ve öğrencilerin görüşlerini almaktır. Bu doğrultuda ebeveynlerle görüşme formu, öğrencilerle ise odak grup görüşmesi yapılarak veriler elde edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Çankırı ili Merkez İlçesinde bulunan bir özel okulda İlköğretim 3.sınıf öğrencileri ve ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi oluşturulurken kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre karar verilmiştir. Araştırma verileri toplanırken ebeveyn görüşme formu ve öğrenci odak grup görüşmesi yapılmıştır. Verilerin analizinde ise görüşme formlarından ebeveynin görüşleri kodlanarak, odak grup görüşmesi kayıtları ise transkripte dökülerek analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucu, aileler diyalojik okuma etkinleri hakkında bilgi sahibi olduklarını, etkinliğe aşırı derecede ilgi duyduklarını, niçin daha önce yapılmadığını ve bu tarz etkinliklerinin tekrar yapılması gerektiğini ve öğrenci okuma arzusu üzerinde olumlu yönde etki yaptığı görüşlerini bildirmişlerdir. Öğrenciler ise yapılan odak grup görüşmeleri neticesinde bu etkinliğin ailelerle birlikte evde de devam etmesi gerektiğini, sınıf ortamında ise ailelerle birlikte olmaktan çok mutlu olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Elde edilen bu bulgular öğrenci okuması üzerinde olumlu yönde etki yaptığını, öğrenen ile ebeveyn aynı ortamda olduğundan öğrenci motivasyonunda artış olduğunu ve öğrencilerde etkinlik sonrasında dinleme ve özetleme kabiliyetlerinde olumlu yönde artış olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to ensure the active participation of the family in student reading activities and to get the opinions of the parents and students regarding the dialogic reading activities. Accordingly, data was obtained by interviewing parents and focus group interview with students. Case study model, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the study consisted of 3rd grade primary school students and their parents in a private school in the Central District of Çankırı. While creating the sample of the research, it was decided according to the easily accessible sampling method. While collecting the research data, parent interview form and student focus group interview were conducted. In the analysis of the data, the opinions of the parents from the interview forms were coded, and the focus group interview records were analyzed by transcribing them. As a result of the analysis of the research data, the families stated that they have information about the dialogic reading activities, they are extremely interested in the activity, why it has not been done before and that such activities should be done again and that it has a positive effect on the desire to read the student. As a result of the focus group discussions, the students United in the opinion that this activity should continue with the families at home and that they are very happy to be with the families in the classroom. It was observed that these findings had a positive effect on student reading, there was an increase in student motivation since the learner and parent were in the same environment, and there was a positive increase in students ability to listen and summarize after the activity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAile katılımlı diyalojik okuma etkinliklerine ilişkin ebeveyn ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of parents and student on parents supported dialogic reading activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-23
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOral reading
dc.subject.ytmDialogic reading
dc.identifier.yokid10328700
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616699
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess