Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Abdurrahman
dc.contributor.authorÖkmen, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-04T12:52:55Z
dc.date.available2020-12-04T12:52:55Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86005
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; İngilizce dersi öğretim uygulamalarının basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeline göre nasıl düzenlenebileceği konusunda bir örnek oluşturmak ve bu modele göre düzenlenmiş derslerin öğrencilerin bu derse karşı tutumları, öz düzenleme becerilerini ve dersteki akademik başarılarını nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeli öğrenci merkezli bir yaklaşımı benimsemekte ve öğrencilere seçme, sorumluluk alma ve üst düzey düşünme gibi beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. Bu modelde ev görevleri C basamağına; sınıf görevleri ise B ve A basamağına göre düzenlenir. Öğrencilerden basamaklardaki her görevi yapmaları beklenmez. Öğrenciler ilgileri doğrultusunda görevleri seçerek tamamlar ve bir sonraki basamağa geçmeye çalışır.Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. İki eylem planının uygulandığı araştırmada 12 hafta uygulama yapılmıştır. Öğrencilere her hafta bir sonraki derse kadar yapmaları gereken ev görevleri listesi ve sınıfta yapacakları sınıf görevleri listesi dağıtılmıştır. Öğrencilerden görev listesinde belirtilen puanı tamamlayacak şekilde görevleri seçmeleri ve bu görevleri tamamlamaları istenmiştir. Öğrenciler seçtikleri sınıf görevlerini derse girmeden önce öğretmene MEB destekli çevrimiçi uygulama veya bir çeşit İletişim Uygulaması aracılığıyla bildirmişlerdir. Öğrenciler bir görevi bitirdikten sonra görev puanlama yönergelerine göre görevleri değerlendirilmiş ve görev listeleri imzalanmıştır. Birinci eylem planı süresince öğrencilerden her hafta düzenli olarak o haftayı değerlendiren mektuplar yazmaları istenmiştir. Toplanan öğrenci mektupları, görev değerlendirme formları, öz değerlendirme formları ve öğretmenin her ders sonrası yazdığı yansıtıcı günlükler ve video kayıtları titizlikle analiz edilmiş ve elde edilen veriler doğrultusunda ikinci eylem planı hazırlanmıştır. İkinci eylem planında öğrencilerden gelen dönütler ve sınıf gözlemlerinden elde edilen sonuçlara göre üçüncü eylem planına gerek olmadığına karar verilmiş ve ikinci eylem planına son hali verilmiştir. Araştırma 2017/2018 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir ortaokulun 5. sınıfı ile gerçekleştirilmiştir. Sınıf mevcudu 18 olup öğrencilerin hepsi kız öğrencidir. Verilerin geçerliliğini arttırmak ve sonuçların anlamlılığını zenginleştirebilmek amacıyla veri çeşitlemesi yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak hazırbulunuşluk testi, öz düzenleme görüşme formu, dil biyografisi ve tutum görüşme formu, görev değerlendirme formları, öğrenci mektupları, öz değerlendirme formları, yansıtıcı günlük formlar ve başarı testleri kullanılmıştır. Veri analizleri, veri toplama ile eş zamanlı olarak yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasında içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Bunun yanında tutumun bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenlerinin üçünde de olumlu yönde etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu modelin öz düzenlemenin ortam düzenleme bileşeninde çok fazla etkili olmadığı ama motivasyon, öz yeterlilik, zaman yönetimi ve strateji seçimi bileşenlerinde dönem sonunda olumlu yönde değişiklik olduğu görülmüştür. Öğrencilerin sınıf görevleri kapsamında yaptıkları grup çalışmaları sayesinde aktif katılımlarının arttığı ve bu durumun onların daha iyi ve hızlı öğrenmelerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre istediği görevi seçmesi ve tamamlaması için fırsatlar sunulması onların kendilerini derste mutlu hissetmelerini sağlamış, eğlenerek öğrenmelerine katkıda bulunmuş ve İngilizce öğrenmeye ilişkin motivasyonlarını arttırmıştır. Bunun yanında öğretim sürecinin basamaklandırılmış olmasının öğrencilerin konuyu pekiştirerek daha iyi öğrenmelerini sağladığı ve derse yönelik tutum ve motivasyonalarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlere bu modeli uygulayabilmeleri için hizmet içi eğitimler düzenlenmesi; etkinliklerin öğrencileri aktif tutacak, uygulama yapabilecekleri özellikte, öğrenci ilgisini çekecek şeklinde hazırlanması; ev görevleri sınıf görevlerine hazırlayıcı nitelikte, sınıf görevlerinin ise öğrencilerin öğrendiklerini uygulayabileceği ve işbirlikli olarak çalışabilecekleri özellikte hazırlanması gerektiğine dair çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to provide an example of how the instructional process of the English course can be arranged according to the layered flipped learning model and to show how the courses arranged according to this model affect students' attitudes, self-regulation skills and their academic success in the course. The layered flipped learning model adopts a student-centered approach and aims to provide students with skills such as selection, responsibility and high-level thinking. In this model, home tasks are arranged according to C step and class tasks are arranged according to B and A steps. Students are not expected to perform every task on the steps. Students complete tasks according to their interests and try to move on to the next level.The research was carried out with the action research method which is one of the qualitative research designs. Two action plans were applied and 12 weeks of implementation were conducted. Each week, students were given a list of home task that should have been completed until the next lesson and a list of class tasks they would do in the classroom. The students were asked to select and complete the tasks to complete the score specified in the task list. The students informed the teacher about their chosen class tasks via online application supported by MoNE or a kind of communication application before entering the class. After the students completed a task, their tasks were evaluated according to the task scoring guidelines and the task lists were signed.During the first action plan, students were asked to write letters evaluating that week regularly every week. The collected student letters, task evaluation forms, self-evaluation forms and reflective diaries written by the teacher after each lesson and video recordings were analyzed meticulously and the second action plan was prepared in line with the data obtained. In the second action plan, it was decided that the third action plan was not needed according to the results obtained from the students' feedback and class observations and the second action plan was finalized.The research was conducted with 5th grade of a secondary school in West Black Sea region in 2017/2018 academic year. Class size is 18 and all students are female students. Data was diversified in order to strengthen the validity of the data and to enhance the significance of the results. As a data collection tool, readiness test, self-regulation interview form, language biography and attitude interview form, task evaluation forms, student letters, self-evaluation forms, reflective daily forms and achievement tests were used. Data analysis was carried out simultaneously with data collection. Content analysis and descriptive analysis methods were used in the analysis and interpretation of the data.As a result of the research, it was seen that layered flipped learning model positively affected students' academic achievement. In addition, it was concluded that this model had positive effects on all three cognitive, affective and behavioral components of attitude. It was seen that this model was not very effective in the environment regulation component of self-regulation but there was a positive change in the components of motivation, self-efficacy, time management and strategy selection at the end of the period.It was concluded that the active participation of the students increased with the help of the group works carried out within the scope of class tasks and this situation contributed to their better and faster learning. Providing students with opportunities to choose and complete the task they want according to their interests and needs has made them feel happy in class, contributed to their learning by having fun and increased their motivation for learning English. In addition, it was concluded that the layering of the instructional process enabled the students to learn better by reinforcing the subject and positively affected their attitudes and motivations towards the course. At the end of the research, some suggestions have been developed. Some of them are as follows: In-service trainings should be organized so that teachers can implement this model, activities should be prepared in such a way as to keep the students active, to be able to practice and to attract the attention of the students and home tasks should be designed so that students can learn the subject and classroom tasks should be prepared in such a way that students can apply what they have learned and work collaboratively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBasamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeli öğretim sürecinin geliştirilmesi
dc.title.alternativeDeveloping the instructional process in layered flipped learning model
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmLayered flipped learning model
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10319913
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608900
dc.description.pages266
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess