dc.contributor.advisor | Shkhalakova, Susana | |
dc.contributor.author | Arslan, Muhammet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:52:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:52:52Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86001 | |
dc.description.abstract | Öğrenme ve öğretme alanında yeniliği yakalamak ve süreci daha da anlamlı kılmak adına geleneksel öğrenme ortamlarının, etkinliklerin ve materyallerin çağa uygun tasarlanıp düzenlenmesinin öğrenen ve öğreten açısından önem taşıdığı düşünülmektedir.Araştırmamızın ana konusunu, `Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesinde Çerkezce Öğretim Programı Hazırlama` oluşturmuştur. Avrupa Ortak Dil Çerçevesi tanıtılarak, bu çerçeve programının Çerkezce öğretimine neler kazandırdığı ya da kazandırmayı amaçladığı anlatılmıştır. Modern yabancı dil öğretimine rehber kaynak niteliğinde olan Avrupa Dil Ortak Çerçeve Metni-2001 detaylı bir şekilde incelenmiş ve bu standartlara sahip olmayan yabancı dil öğretiminin çok başarılı olamayacağı kanaatine varılmıştır. Bu sebeple yabancı dil programı hazırlayanların, öğretmenlerin, uygulayıcıların hazırladıkları programlarda Avrupa Diller Ortak Çerçeve Metni standartlarına uymaları gerektiği düşünülmüştür. Çerçeve şimdiye kadar öğretmenler ve öğrenciler için iyi bir kılavuz olmuştur. Avrupa Diller Ortak Çerçevesi altı adet dil yeterlilik seviyesi tanımlar; A1 öncesi, A1, A2, B1, B2, C1, C2. Bu tanımlamalar seviyelerin tanımına bir standart getirmiştir. Bu çalışmada öncelikle kaynak taraması yapılmış, ortak dil seviyeleri detaylı bir biçimde incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı Avrupa Diller Ortak Çerçevesi A1-A2 temel seviyesi için dört dil becerisini içeren Çerkezce müfredat geliştirmektir. Bu araştırma kapsamında Avrupa Ortak Çerçeve Programının dil standartlarına göre dört dil becerisi A1-A2 temel düzeyde incelenmiş, konuyla ilgili kaynak taraması yapılmış, dört temel dil becerisini içeren, ölçüleri ve nitelikleri karşılayan, günlük hayatla ilgili güncel örnekler kullanılan Çerkezce öğretim temaları ve amaçları hazırlanmıştır. Dinleme becerisinde; kendisiyle ya da yakın çevresiyle ilgili bildiği kelimelerle, cümlelerle tane tane konuşulduğunda anlayabilmesine yönelik etkinlikler oluşturulmuştur.Okuma becerisinde; tabela, afiş gibi yazılı metinlerdeki kelimeleri tek tek ve basit cümleleri anlamaya yönelik etkinlikler oluşturulmuştur.Konuşma becerisinde; karşılıklı konuşma becerisi olarak, basit sorular sorabilme ve soruları yanıtlayabilme becerilerini içeren karşılıklı konuşma diyalogları, sözlü anlatımda yaşadığı yeri ya da tanıdığı kişileri betimleme metinleri oluşturulmuştur.Yazma becerisinde; kiril alfabesini tanımaya ve kavramaya yönelik basit boşluk doldurma tarzı etkinlikler, kısa ve basit cümlelerle isim, adres gibi kişisel bilgileri barındıran formları yazmaya yönelik etkinlikler oluşturulmuştur.Diktenin faal şekilde kullanıldığında dört dil becerisini (okuma, yazma, karşılıklı konuşma - sözlü anlatım, dinleme) aynı anda geliştirdiği bilinmektedir. Birçok ülkede yabancı dil öğretimi ve ikinci dil öğretimlerinde sıkça kullanılan diktenin Çerkezce dil öğretiminde de çok faydalı olacağı umulmaktadır.Çalışmanın sonuç kısmında elde edilen bulgular değerlendirilmiş, yabancı dil öğretiminde kullanılan temel düzeydeki kitaplardan alınan bazı etkinlik örnekleri, yabancı dil olarak Çerkezce ders kitaplarının hazırlanmasında dikkate alınması önerisiyle sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | For attaining the innovation and making the process more meaningful at learning and teaching field, designing and arranging traditional learning environments, activities and materials up to date is considered to be important for the point of view of learners and teachers.The main subject of our study is `Preparing the Circassian Teaching Program Under Common European Framework of Referance (CEFR) for Languages`. By introducing the CEFR for Languages, it is told what this program brings or what it aims to bring to Circassian Language Teaching.CEFR for Languages text which is reference resource for modern foreign language education is examined detailed and reached to a conclusion that foreign language educations without having these standards could not be successful in detail. For this reason, it is considered that foreign language program preparers, teachers and practitioners have to adapt CEFR for Languages standards while preparing programs. Framework has been a good referance for teachers and students till today. CEFR for Languages defines six sufficiency grades; A1, A2, B1, B2, C1 and C2. These definitions bring standards for grade definitions. In this study, first of all, a literature review has been done and common language grades has been examined in detail. Purpose of this study is to develope a Circassian Language Syllabus for CEFR for Languages which involves four main language skills. In this study, four main language skills are examined under A1-A2 Basic Levels according to language standards of CEFR. Also literature survey has been done and Circassian teaching themes and objectives that consists of four main language skills, norms and qualifications, daily speech examples has been prepared.In listening skill; activities that learners can understand while talking by common words in simple sentences has been prepared. In reading skill; activities that requires reading simple texts of tables, posters, notes has been prepared. In speaking skill, conversations including asking and answering skills of simple questions and activities that require describing learners' neighborhood, family and relatives has been prepared.In writing skill, simple filling in the blanks activities to recognize and comprehend Cyrillic Alphabet and writing short and simple forms including personal information like names, address etc. has been prepared.Dictation is also an important language teaching tool which improves four main language skills during the teaching process. It is considered to be useful for teaching Circassian Language as it is used to teach second language in many other countries.In conclusion, findings have been evaluated, some activity samples which are taken from basic level books that are used while foreign language education have been proposed while preparing Circassian Language text books. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Diller için Avrupa ortak öneriler çerçevesinde temel düzeyde Çerkezce öğretim programı | |
dc.title.alternative | Basic level circassian language program using common european framework of referance for languages | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-23 | |
dc.contributor.department | Kafkas Dilleri ve Kültürleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10327971 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616616 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Çerkez Dili Ve Edebiyatı Bilim Dalı | |