Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı, disosiyatif belirtiler ve sosyodemografik özellikler arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, genç erişkin üniversite öğrencileri arasında internet bağımlılığını araştırmak ve aşırı internet kullanımı ile disosiyatif belirtiler ve bazı sosyodemografik özellikler arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca, üniversite öğrencilerinin internet kullanma örüntüleri de değerlendirilmiştir.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Düzce Üniversitesi'nden, 18 ila 27 yaşları arasındaki 1034 öğrenci dahil edilmiştir. Veri toplama araçları olarak İnternet Bağımlılık Ölçeği (İBÖ), Disosiyatif Yaşantılar Ölçeği (DYÖ) ve bir sosyodemografik veri formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, Pearson korelasyon analizi, t test, tek yönlü varyans analizi ve ki kare testleri kullanılmıştır.Bulgular: İBÖ'ye göre çalışma örnekleminin %9.7'si internet bağımlısı idi. İnternet bağımlılarının alkol kullanmaya daha meyilli oldukları bulundu (p<0.001). Pearson korelasyon analizine göre disosiyatif yaşantılar ile internet bağımlılığı (r = 0.220, p<0.001) ve haftalık internet kullanma süresi (r = 0.227, p<0.001) arasında olumlu bir korelasyon tespit edildi. İnternet bağımlılığının erkeklerde, kızlardan daha yaygın olduğu gözlemlendi (p<0.001). İnternet kullanma örüntüsü de cinsiyetler arasındaanlamlı olarak farklılık göstermekteydi.Sonuç: Çalışmamızın bulgularına göre, internet bağımlılığı, Türkiye'de üniversite öğrencileri arasında görece yaygın bir olgudur. Aşırı internet kullanımı, daha fazla disosiyatif belirti ve alkol kullanımı ile ilişkilidir. Purpose: This study aims to investigate Internet addiction among young adult university students and to examine the correlation between excessive Internet use, dissociative symptoms, and socio-demographic features. University student Internet use patterns are also investigated.Materials and Methods: The study was conducted among 1034 students, aged between 18 and 27 years, from the Duzce University. Internet Addiction Scale (IAS), Dissociative Experiences Scale, and a sociodemographic query form was employed in the collection of data. Pearson correlation analysis, the t-test, one-way analysis of variance, and chi-square test were used for data analysis.Results: According to the IAS, 9.7% of the study sample was addicted to the Internet. The Internet addicts were more likely to use alcohol (p<0.001). The pearson correlation analysis results revealed a significant positive correlation between dissociative experiences and Internet addiction (r = 0.220, p<0.001) and weekly internet use (r = 0.227, p<0.001). Levels of internet addiction were significantlyhigher among male students than females (p<0.001). The internet use pattern also differed significantly between genders.Conclusions: According to the results of this study, Internet addiction is a relatively frequent phenomenon among young adult college students in Turkey. Excessive internet use is associated with higher levels of dissociative symptoms and alcohol use.
Collections