dc.contributor.advisor | Doğan, İsmail | |
dc.contributor.author | İnaltekin Gürlek, Zeliha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:48:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:48:14Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85693 | |
dc.description.abstract | Sosyal ve kültürel çevre bireyin kişiliği ve kimliği üzerinde önemli rol oynamaktadır. Birey, bir kültür çevresi içinde doğup yetiştiğinden kültüre özgü davranış kalıplarını ve düşünceler sistemini, dolayısıyla da kişiliğini ve kimliğini kazanır. Bu durum bireyin ulusal, toplumsal, kültürel ve tarihi yönden ait olduğu toplum içinde yaşadığı zaman söz konusu olabilmektedir. Oysa gerek ekonomik gerekse eğitim amacıyla göç ederek farklı bir toplum ve kültür içinde yaşamak durumunda kalan birey, ailesinden ve sosyo-kültürel çevresinden gelen farklı değerlerle karşı karşıya kalmakta ve yeni toplumun değer ve semboller sistemi karşısında problem yaşayabilmektedir.Çeşitli araştırmalar kapsamında Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkelerindeki Türk gençlerinin uyum sorunları öteden beri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu sorunlardan yola çıkarak Avusturya'da yaşayan üniversiteli Türk gençlerinin, yaşadıkları toplum ve kültüre uygun kişilik kazanırken bunun kendi kişilikleri ve yaşadıkları sorunların sosyalleşmeleri üzerindeki olumlu olumsuz etkileri ele alınmaktadır.Araştırma, ?tarama modeli? şeklindedir. Tarama modeli içinde `genel tarama modeli' yaklaşımıyla ele alınmıştır. Çalışmamızın ikinci bölümünde, sosyalleşme, göç, din faktörü, gettolaşma, anomi ve yabancılaşmanın teorik olarak geniş bir biçimde sosyolojik analizi yapılmaya çalışılmıştır ve bu çerçevede, tümdengelim yöntemi kullanılmıştır. Çalışmamızın dördüncü bölümünü oluşturan uygulama kısmı ise, tümevarım yöntemi ile anket usulüyle toplanan verilerin, belirlenen varsayımlara göre, analizi ve bulgularını içermektedir.Araştırmanın genel evreni Avusturya'da yaşayan üniversite eğitimi gören üçüncü kuşak ve orada üniversite eğitimi gören Türk gençleri; çalışma evreni ise Viyana'da yaşayan 17?25 yaşları arasındaki Viyana'da yaşayan Statistik Austria 2003 verilerine göre sayısı 1200 olduğu bilinen üniversiteli Türk gençleridir; Araştırmanın örneklemi ise, Viyana Üniversitesi'nin çeşitli fakültelerinden 2009 mart ve nisan aylarında tesadüfi örnekleme tekniğine ve yansızlık kuralına uygun olarak seçilen gençlerden 82 kişilik bir araştırma grubu oluşturulmuştur ve bu gençlere anket uygulanmıştır. Araştırmada söz konusu olacak gençlerden hazırlanmış olan anketle sosyalleşme sorunları hakkında bilgi alınmıştır. Anket soruları açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşmuştur.Anketten elde dilen bilgiler(%), ferkans (N) uygulanak analiz edilmiştir. Uygulanan anketlerin SPSS (Statistical Packet Social Sciences) programında istatistikleri çıkartılmış ve değerlendirmelere ilişkin belli sonuçlar elde edilmiştir. Buna ek olarak ankette aralarında ilişki bulunabilecek sorulardan hareketle yurt dışında üniversite eğitimi alan gençlerin sosyalleşme sorunlarının analizinde, Avusturya'da gurbetçi olarak eğitim alan gençler ile yurt dışına yalnızca üniversite eğitimi almak için Türkiye'den giden gençler arasında elde edilen verilerden hareketle doğum yerleri ile eğitim dili olan Almancayı konuşma-anlama düzeyleri ve Alman toplumuna bakış açıları arasında anlamlı farklılıklar görülmüş; bu farklılıkları tespit etmek amacıyla bu noktada çapraz tablo ve ki kare testi kullanılmıştır.Bu araştırmadan elde edilen bulgular, uyum sorunları gurbetçi gençlikte kendi öz- kültürünü sürdürme çabası ile yabancı kültürün bireyi kendi içerisinde ?eritme(asimilasyon)- uydurma (entegrasyon) ?politikası arasında doğan mücadele sonucunda ?kimlik sorunu? yaşayabildiği şenlindeyken; bununla birlikte yine bir tür göç olan eğitim amaçlı yurt dışında yaşayan gençlerimizde bahsedilen sorunlara ek olarak dil sorunu, barınma sorunu, ekonomik sorunlar, aile ve yakın çevre(arkadaş, öğretim elemanları?) ile ilişkilerde sorunlar şeklindedir.Anahtar Sözcükler: göç, gençlik, yabancılaşma, kültür, sosyo- kültür, Avusturya, sosyalleşme. | |
dc.description.abstract | Social and cultural environment play a great role on an individual?s character and identity. Because an individual is born and grows up in a cultural environment, he develops behavior patterns and thought systems particular to culture and creates his character and identity accordingly. This situation is a matter of fact if the individual lives in a society to which he belongs nationally, socially, culturally and historically. However, the individual being obliged to live in a different society and culture emigrating either for education or economical reasons is faced with different values transmitted from his family and socio-cultural environment and faces with different problems in new society's values and symbols system.In the scope of variable studies, it has been tried to determine compliance problems of Turkish youngsters living especially in Germany and the other European countries for a long time. Considering these troubles, the problems which Turkish university students in Austria experience while developing their identity consistent with the society and culture and the positive and negative effects of these problems on their characters and socialization process are discussed.The study is as a searching model. In searching model `general searching model? is used. At the second part of the study an extent sociological analysis of socialization, emigration, religion factor, gettolaşma, anomy and alienation is tried to made, and at his framework deduction method is used. At the fourth part that contents practice part includes analysis and findings gathered data?s by questionnaires and induction method.General universe of the study is third generation that university educated people in Austria and The study universe is 17-25 aged Turkish young university students that live in Venice that that known as 1200 according to Statistik Austria 2003 datas. 82 Youngsters are conducted to questionnaire that is chosen suitable with unbiased rule and coincidental technique at various faculties of Venice University in April and May. At the study informations gathered about the socialization problems of the related youngsters by the questionnaire. Questionnaire is consist of open ended and close ended questions.Informations that are gotten from the questionnaire analyzed by using(%), frequency (N).Statistics of conducted questionnaires are brought out at the program of SPSS (Statistical Packet Social Sciences) and got some results related to evuluations.In addition to this, at the analysis the socialisation problems of youngsters who educated abroad, with the help of some questions that can be some relations between at the questionnaire, some differences are seen between the students that are only at there for educational purposes and stranger students. These differences are speaking and understanding level of German and view angle to the German society; çapraz table and ki kare test are used with aiming to determine these differences.The findings that achieved from this study the conformity problems can be occurred as ?identity problems? in consequence of a struggle emerging between guest youngsters? attempt to maintain their self-culture and ?the assimilation-integration? policy of the foreign culture. In addition to problems talked above, our youngsters living abroad for educational purposes?a kind of emigration- experience language problem, housing problem, economical problems, family and immediate environment (friend, instructor?) problems also.Key Words: emigration, youth, alienation, culture, socio-culture, Austria, socialization | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yurt dışındaki üniversite öğrencisi Türk gençlerinin sosyalleşme sorunları: Viyana Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Socialization problems of Turkish university students abroad: The sample of Venice University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Abroad | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Austria-Vienna | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Abroad education | |
dc.subject.ytm | Cultural medium | |
dc.subject.ytm | Social environment | |
dc.subject.ytm | Cultural difference | |
dc.identifier.yokid | 358647 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306466 | |
dc.description.pages | 219 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Bilim Dalı | |