Show simple item record

dc.contributor.advisorBökeoğlu, Ömay Çokluk
dc.contributor.authorKalay, Selda
dc.date.accessioned2020-12-04T12:46:38Z
dc.date.available2020-12-04T12:46:38Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2020-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85582
dc.description.abstractBu çalışma, öğrenme amaç yönelimli öğrenciler ile performans amaçyönelimli öğrencilerin akademik başarılarının farklılaşıp farklılaşmadığınınbelirlenmesini amaçlayan ilişkisel tarama türünde bir araştırmadır. Bununyanısıra, bu çalışmada başarı amaç yönelim türüne göre OKS puanlarınınfarklılaşıp farklılaşmadığı ve bazı sosyo-demografik özellikler açısındanöğrencilerin başarı amaç yönelim türleri arasında fark olup olmadığıaraştırılmıştır.Araştırmanın amacı doğrultusunda belirlenen sorulara yanıtbulabilmek amacıyla Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki dört genel lise(sınavsız öğrenci alan) ve dört anadolu lisesi (OKS sınavı ile öğrenci alan)olmak üzere toplam sekiz okul araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmakapsamında toplam 758 öğrenciye Başarı Amaç Yönelim Ölçeğiuygulanmıştır. Elde edilen bulgular öğrencilerin akademik başarılarının başarıamaç yönelim türüne göre farklılaştığını ve `öğrenme amaç yönelimli`öğrencilerin akademik başarılarının daha yüksek olduğunu göstermiştir.Bunun yanısıra öğrencilerin amaç yönelim türüne göre OKS puanlarınınfarklılaştığı ve Öğrenme Amaç Yönelimli öğrencilerin OKS puanlarının,Performans Amaç Yönelimli öğrencilerin OKS puanlarından daha yüksekolduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study is a relational scan type research which aims to determinewhether the academic achievement of mastery goal oriented students andperformance goal oriented students differentiate. Moreover, whether thescores of OKS differentiate with respect to the type of achievement goalorientation and the achievement goal orientation types of the studentsdifferentiate with respect to some socio-demographic characteristics isinvestigated in this work.In order to get answers for the questions determined by the aim of theresearch, eight high schools in total, four of which are public high schools(accepting students without examination) and four of which are anatolia highschools (accepting students with examination), have been incorporated intothe research. The achievement goal orientation measure has been applied tothe total of 758 students within the research. The results of the researchindicate that the academic achievements of the students differentiate withrespect to type of achievement goal orientation and the academicachievements of the learning ahievement goal oriented students are higher.In addition to this, OKS scores of students differentiate with respect to theachievement goal orientation types of the students and OKS scores ofmastery oriented students are higher than OKS scores performance orientedstudents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenme amaç yönelimli öğrenciler ile performans amaç yönelimli öğrencilerin akademik başarılarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of academic achievements of mastery goal oriented students and performance goal oriented students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-29
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10112342
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426258
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineÖlçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess