Öğrenme amaç yönelimli öğrenciler ile performans amaç yönelimli öğrencilerin akademik başarılarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Bökeoğlu, Ömay Çokluk | |
dc.contributor.author | Kalay, Selda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:46:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:46:38Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2020-09-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85582 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğrenme amaç yönelimli öğrenciler ile performans amaçyönelimli öğrencilerin akademik başarılarının farklılaşıp farklılaşmadığınınbelirlenmesini amaçlayan ilişkisel tarama türünde bir araştırmadır. Bununyanısıra, bu çalışmada başarı amaç yönelim türüne göre OKS puanlarınınfarklılaşıp farklılaşmadığı ve bazı sosyo-demografik özellikler açısındanöğrencilerin başarı amaç yönelim türleri arasında fark olup olmadığıaraştırılmıştır.Araştırmanın amacı doğrultusunda belirlenen sorulara yanıtbulabilmek amacıyla Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki dört genel lise(sınavsız öğrenci alan) ve dört anadolu lisesi (OKS sınavı ile öğrenci alan)olmak üzere toplam sekiz okul araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmakapsamında toplam 758 öğrenciye Başarı Amaç Yönelim Ölçeğiuygulanmıştır. Elde edilen bulgular öğrencilerin akademik başarılarının başarıamaç yönelim türüne göre farklılaştığını ve `öğrenme amaç yönelimli`öğrencilerin akademik başarılarının daha yüksek olduğunu göstermiştir.Bunun yanısıra öğrencilerin amaç yönelim türüne göre OKS puanlarınınfarklılaştığı ve Öğrenme Amaç Yönelimli öğrencilerin OKS puanlarının,Performans Amaç Yönelimli öğrencilerin OKS puanlarından daha yüksekolduğu bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | This study is a relational scan type research which aims to determinewhether the academic achievement of mastery goal oriented students andperformance goal oriented students differentiate. Moreover, whether thescores of OKS differentiate with respect to the type of achievement goalorientation and the achievement goal orientation types of the studentsdifferentiate with respect to some socio-demographic characteristics isinvestigated in this work.In order to get answers for the questions determined by the aim of theresearch, eight high schools in total, four of which are public high schools(accepting students without examination) and four of which are anatolia highschools (accepting students with examination), have been incorporated intothe research. The achievement goal orientation measure has been applied tothe total of 758 students within the research. The results of the researchindicate that the academic achievements of the students differentiate withrespect to type of achievement goal orientation and the academicachievements of the learning ahievement goal oriented students are higher.In addition to this, OKS scores of students differentiate with respect to theachievement goal orientation types of the students and OKS scores ofmastery oriented students are higher than OKS scores performance orientedstudents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme amaç yönelimli öğrenciler ile performans amaç yönelimli öğrencilerin akademik başarılarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of academic achievements of mastery goal oriented students and performance goal oriented students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-29 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10112342 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 426258 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |