Show simple item record

dc.contributor.advisorGözütok, Fatma Dilek
dc.contributor.authorTaş, İlkay Doğan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:45:41Z
dc.date.available2020-12-04T12:45:41Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85516
dc.description.abstractBu çalışmada 2005 ilköğretim programının hazırlanmasında görev alan ara disiplinler komisyonu üyelerinin ve sınıf öğretmenlerinin ara disiplin yaklaşımına ilişkin görüşlerinin ve ara disiplin yaklaşımını bilme durumunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini yeni ilköğretim programının 2004/2005 eğitim öğretim yılında uygulandığı 9 il ve bu illerde bulunan 120 pilot okulda çalışan ilköğretim 1. - 5. sınıf öğretmenleri ve Ankara ili Çankaya, Keçiören, Yenimahalle ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde bilgi testinin uygulandığı 255 ve görüşme yapılan 30 sınıf öğretmeni yer almıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2005 ilköğretim programının hazırlanmasında görev alan ara disiplinler komisyonunun sekiz üyesi oluşturmuştur. Bilgi testinden elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler ise betimsel analiz yaklaşımına göre analiz edilmiştir. Bulgular, ara disiplinler komisyonu üyeleri ve sınıf öğretmenlerinin ara disiplin yaklaşımı (tanımı, işlevi, uygulanması, değerlendirilmesi, öğretiminde sahip olunması gereken donanımlar ve kullanılma nedeni) konusunda sınırlı bilgiye sahip olduklarını göstermiştir. Öğretmen kılavuz kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve ders kitabının ara disiplinler açısından yetersiz olduğu, ara disiplinlerin program içerisinde yapılandırılmasında ve öğretim sürecinde uygulanmasında çeşitli sorunlarla karşılaşıldığı, ara disiplin kazanımlarının öğrencilere yansıtılmasında öğretmenlere uygulanacak hizmet içi eğitimlerin etkili olacağı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretim programları hazırlanırken ara disiplinlerin belirlenmesinde ülkenin ulusal hedeflerinin ve dünyada konumlanmak istediği yerin dikkate alınması ve öğrencilere yaşam becerileri kazandıracak nitelikte olmalarına dikkat edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims at identifying state of knowledge and viewpoints about cross curriculum disciplines of classrooms teachers and cross curriculum disciplines committee members staffed in preparing 2005 primary education curricula. The sample population of the research, characterized as survey model, consists of classroom teachers working in 1st and 5th grades at 102 pilot schools in 9 cities where the new primary education curricula was applied during 2004/2005 school year and other classroom teachers working at primary schools in towns of Ankara, Çankaya, Keçiören, Yenimahalle. 255 classroom teachers were asked to complete the information test and 30 classroom teachers were interviewed. The study group, on the other hand, included eight members of cross curriculum disciplines committee staffed in preparing 2005 primary education curricula. The data gathered out of the information test was analyzed in SPSS program. However, the data collected through interviews was analyzed using descriptive analysis approach. The findings revealed that cross curriculum disciplines committee members and classroom teachers have limited knowledge over cross-curriculum approach (definition, function, application, evaluation, requirement to be able to teach and the reason for application). Moreover, it was found out that teacher?s book, student?s book and workbook are insufficient; various problems were encountered during the construction of cross curriculum discipline into the program and the application process in education and in-service education for teachers to reflect the gains of cross curriculum discipline will be effective. Finally, it was also found out that while cross curriculum disciplines are identified during the preparation of the education curricula, the national and international objectives of the country should be taken into consideration and they should also be such as to help students to acquire life skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2005 ilköğretim programının hazırlanmasında görev alan ara disiplin komisyonu üyelerinin ve sınıf öğretmenlerinin ara disiplin yaklaşımı konusundaki bilgi durumunun ve görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeIdentification of state of knowledge and viewpoints about cross curriculum approach of classrooms teachers and cross curriculum disciplines commitee members staffed in prepering 2005 primary education curricula
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmCross-curriculum competences
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid377752
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274631
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess