dc.contributor.advisor | Sevim, Seher | |
dc.contributor.author | Kağan, Mücahit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:44:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:44:09Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85413 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, akılcı - duygusal davranışçı yaklaşıma dayalıakademik erteleme davranışını önleme programının, üniversiteöğrencilerindeki akademik erteleme, zaman yönetimi ve bilişsel çarpıtmalarüzerindeki etkililiğini değerlendirmektir.Araştırma, deney ve kontrol gruplu ön ? test, son ? test ve izlememodeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırma grubu, Ankara ÜniversitesiEğitim Bilimleri Fakültesi'nde okumakta olan Sınıf Öğretmenliği, SosyalBilgiler Öğretmenliği, Okulöncesi Öğretmenliği, Bilgisayar ve ÖğretimTeknolojileri Eğitimi Öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği veZihin Engelliler Öğretmenliği bölümlerinin ikinci ve üçüncü sınıfındaöğrenimlerine devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma grubu,akademik erteleme ölçeği kullanılarak akademik erteleme eğilimi yükseköğrencilerden oluşturulmuştur. Akademik erteleme eğilimi yüksek olan 134öğrenci tespit edilmiştir. Bu öğrencilerden çalışmaya katılma konusunda istekli34 öğrenci deney ve kontrol gruplarına yansız olarak atanmıştır. Verileritoplamak amacıyla, akademik erteleme, bilişsel çarpıtmalar ve zamanyönetimi ölçeği kullanılmıştır. Ölçekler, deney ve kontrol gruplarına ön testolarak verilmiştir. Deney grubuna, araştırmacı tarafından geliştirilen AkılcıDuygusal Davranışçı Yaklaşıma akademik erteleme önleme programı sekizoturum halinde uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise herhangi bir işlemyapılmamıştır. Deney grubu uygulamaları bittikten sonra son test ölçümleri,deneysel uygulamaların bitiminden 45 gün sonra ise, izleme ölçümlerialınmıştır.Uygulanan deneysel işlemin sonucunda elde edilen bulgular ?tekrarlıölçümler için varyans analizi ? yöntemi ile incelenmiştir. Uygulanan programınsonucunda, akademik erteleme, bilişsel çarpıtmalar ve zaman yönetimipuanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir.Sonuçlar, Akılcı Duygusal Davranışçı Yaklaşım'ın akademik erteleme, bilişselçarpıtmalar ve zaman yönetimi üzerindeki etkisi ilgili literatür göz önündebulundurularak yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to evaluate the effectiveness of academicprocrastination behavior preventation program, based on rational emotivebehavioral approach, on the academic procrastination, time management andcognitive distortion of university students.The research is an experimental study which has experiment andcontrol groups, and based on pre-test, post-test and follow-up model.Research group consists of second or third grade students of Primary SchoolEducation, Social Studies Education, Department of Preschool education,Computer Education and Instructional Technologies, Religious Culture andKnowledge of Morality and Special Education Department Program of MentalReterdation undergraduate programmes other departments in AnkaraUniversity Faculty of Educational Sciences. The research group was formedby the students whose academic procrastination tendency is high, by usingacademic procrastination scale. 134 students, whose academicprocrastination tendencies are high, were determined. 34 students, volunter toparticipating into the study, were appointed randomly to the experiment andcontrol groups. Academic procrastination, cognitive distortion and timemanagement scale were used to collect the data. Scales were given toexperiment and control groups as a pre-test. To the experiment groupacademic procrastination program based on Rational Emotive BehavioralApproach, developed by the researcher, was applied. Control group was notgiven any training. After the training the of experiment group, post-testmeasurements were taken. And also 45 days after the experimental training,follow-up measurements were taken.Data were analyzed using Analyzis of Variance for repeated measures.In the result of the applied program, a significant difference was found in favorof experiment group in academic procrastination, cognitive distortion and timemanagement skills. The results were interpreted in the light of the literatureconsidering effects of Rational Emotive Behavioral Approach on academicprocrastination, cognitive distortion, and time management. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Akılcı duygusal davranışsal yaklaşıma dayalı akademik erteleme davranışını önleme programının etkililiğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An evaluation the effectiveness of academic procrastination bahavior preventation program based on rational emotive behavioral approach | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Rational emotive education | |
dc.subject.ytm | Academic procrastination | |
dc.subject.ytm | Time management | |
dc.subject.ytm | Cognitive behaviours | |
dc.identifier.yokid | 463752 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 309501 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |