Show simple item record

dc.contributor.advisorAdıgüzel, Ömer
dc.contributor.authorÖzensoy, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T12:43:52Z
dc.date.available2020-12-04T12:43:52Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2020-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85393
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaratıcı dramanın bir yöntem olarak,geleneksel öğretim yöntem ve tekniklerine göre temel beslenme bilgi vealışkanlıklarını kazandırmadaki etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2009-201 O eğitim-öğretim yılında,Ankara Ili, Çankaya ilçesi, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel ilköğretim Okulu'ndaöğrenim gören 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Okulda bulunan 7 ikincisınıf şubesinden, A, B, E şubeleri kontrol grubu, D, F, G şubeleri deney grubuolarak yansızlık yoluyla kura çekilerek belirlenmiştir. Her sınıfın mevcudu 26öğrenciden oluşmaktadır.Yöntem olarak son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmış, eldeedilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Deney ve kontrol grubuarasında başarı düzeyleri açısından fark olup olmadığı t testi ile testedilmiştir.Deney grubunda, konular işienirken yaratıcı drama yöntemi, kontrolgrubunda ise geleneksel öğretim yöntem ve teknikleri (anlatım, soru cevap)kullanılmıştır.Uygulamadan elde edilen sonuçlara göre deney ve kontrol gruplarınınson testleri toplam puanları arasında fark olduğu ve bu farkın yaratıcı dramayönteminin uygulandığ ı deney grubu lehine olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Yaratıcı drama, beslenme eğitimi, ilköğretim.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the effectiveness ofcreative drama as a technique in getiing students to acquire the knowledgeand develop the habit of traditional techniques and methods according totraditional teaching methods and techniques.The study group of the research is the 2009-201 O academic yearsecond grade students of METU Private Primary School in Ankara. Therewere totally 7 second grade classes; A, B, E branches were determined ascontrol group and D, F, G branches were determined as experimental groupby lot drawn with the principle of neutrality. Each classroom has 26 students.The method of the research is control group experimental model anddata were analyzed by the SPSS computer program. The differences ofachievement levels of control and experimental groups are tested by t-testmethod.In the experimental group, creative drama techniques, meanwhile inthe control group, traditional techniques and methods (presentation,question-answer) have been u sed.According to the results obtained from implementation, difference wasdetermined between total posttest seeres of experimental and control groups.And it was alsa found out that this difference was in favor of the experimentalgroup.Key Words: Creative drama, nutrition education, primary.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkögretim 2. sınıf ögrencilerinın yeterli ve dengeli beslenme eğitiminde yaratıcı dramanın etkililiği
dc.title.alternativeEffectiveness of creative drama in sufficient and balanced nutrition education of primary 2nd class students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-29
dc.contributor.departmentEğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10112148
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426246
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineGüzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess