dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Gülüşen, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:43:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:43:26Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85363 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki üniversiteler tarafından uygulanan uzaktan ön lisans programlarının öğrenciler tarafından erişilebilirlik düzeylerini belirlemektir.Tarama modelinde olan araştırmanın hedef evrenini, Türkiye'de bilgi teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim programına sahip üniversiteler oluşturmaktadır. Bu araştırmada hedef evreni temsil edeceği düşünülen örneklem alınma yoluna gidilmiştir. Bu örneklem bilgi teknolojilerine dayalı uzaktan ön lisans bilgisayar programcılığı bölümüne sahip üniversitelerden oluşmaktadır. Araştırmada, öğrencilerin anket sonuçlarına verdikleri cevaplar bağlamında kullanılan teknoloji ve hizmetlerin tek tek erişim düzeyleri belirlenmiştir. Daha sonra programların erişilebilirliklerini kısıtlayan engeller; organizasyon, teknik destek, kişisel koşullar, materyal ve altyapı boyutları altında toplanmıştır. Öğrencilerin yaşı, medeni durumu, herhangi bir işte çalışma durumu, yaşadığı yer, bilgisayar ve internet kullanım yeterlilikleri ve bilgisayar ve internete erişebilme olanakları göz önünde bulundurularak ilişkisel tarama metoduyla çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Erişime neden olan sorunlar ele alınarak bulgular ışığında öneriler sunulmuştur.Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Uzaktan Eğitimde Erişilebilirlik Anketi? kullanılarak internet ortamı aracılığıyla toplanmıştır ve SPSS 15 programı kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmada, bilgi teknolojilerine dayalı uzaktan önlisans programları çerçevesinde öğrencilere sunulan hizmet ve kaynakların erişilebilirlik düzeylerinin orta düzeyde olduğu; erişebilirlik düzeyinin internete erişim düzeyleri, bilgisayara erişim düzeyleri, bilgisayar kullanım yeterlilikleri, internet kullanım yeterlilikleri değişkenlerine göre farklılık gösterirken; cinsiyet, medeni durum, kayıtlı olunan üniversite, yaş, herhangi bir işte çalışma durumu değişkenlerine göre farklılık göstermediği bulgulanmıştır. Öğrencilerin engellerle karşılaşma yoğunluklarının genel olarak düşük düzeyde olduğu; engellerle karşılaşma yoğunluklarının internet erişim düzeyi ve internet kullanım yeterlilikleri değişkenlerine göre farklılık gösterirken; medeni durum, cinsiyet, üniversite, çalışma durumu, yerleşim yeri, bilgisayara erişim düzeyleri ve internet yeterlilikleri değişkenlerine göre farklılık göstermediği bulgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | The goal of this study, implemented by the distance associate degree programs in universities in Turkey to determine the levels of accessibility by students.Screening model of the target population of the study, the universities have distance learning programs are based on information technologies in Turkey. Admission to the sample thought to represent the target population of this study were chosen. This section of the sample with computer programming associate degree in information technology-based distance education programs is composed of universities. In the study, the results of students' answers to the questionnaire used in the context of access to technology and services levels were determined individually. Then barriers that restrict accessibility of programs, organization, technical support, personal circumstances, material and infrastructural factors, were identified. The Students' age, marital status, any employment status, place of residence, computer and internet use, internet and computer access capabilities and possibilities of computer considering the relational analysis method. Access to the problems caused by considering the recommendations in the light of the findings presented.The data developed by the researcher, `Distance Education Accessibility survey,` using the media was collected through the internet and analyzed using SPSS 15 program. In the study, based on information technology services and resources offered to students within the framework of remote associate degree programs to be moderate levels of accessibility, accessibility levels, the level of access to the internet, computer access to the levels of competence in computer use, Internet use variables changed according to their qualifications, gender, marital status, registered with the university owned , age, employment status of any work is found to differ depending on variables. Students encounter obstacles that low-level densities in general, encounter obstacles in the level of Internet access and Internet usage density variables changed according to their qualifications, marital status, sex, university, work status, place of residence, level of access to the computer and Internet proficiency is found to differ depending on variables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgi teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim programlarının erişilebilirliklerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluating the accessibility of information technologies based distance education programs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Accessibility | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.identifier.yokid | 397550 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 274633 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı | |