Ankara Üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler
dc.contributor.advisor | Kutlu, Ömer | |
dc.contributor.author | Höçük, Selma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:41:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:41:23Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85230 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (ANKUZEM) önlisans programlarında okuyan öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörlerin neler olduğunu belirlemektir.Çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı ANKUZEM önlisans programlarının 1. sınıfında okuyan 302 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler; bireye ilişkin veriler, aileye ve çalışma ortamına özgü veriler, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin veriler ve eğitimsel veriler olarak dört grupta toplanmış, analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada veriler, aşamalı çoklu regresyon analizi kullanılarak çözümlenmiştir.Yapılan çözümleme sonucunda, kişisel özelliklerden; yaş, tam zamanlı bir işte çalışma ve boşanmış olmanın öğrencilerin akademik başarılarını etkilediği gözlenmiştir.Aile ve çalışma ortamına ilişkin özeliklerden; birlikte yaşanılan birey sayısı, annenin tam günlü bir işte çalışıyor olması ve annenin lise mezunu olmasının öğrencinin akademik başarısını etkilediği belirlenmiştir.Eğitimle ilgili özelliklerden; bir lisans bölümünden mezun olmanın, Adalet önlisans uzaktan eğitim programında eğitim görmenin, eğitsel videoları izleyerek ders çalışmanın, uzaktan eğitimi `üniversitede okumak' için seçmenin, sanal derslere katılarak ders çalışmanın, kitaplar ve fasiküllerle ders çalışmanın, hedefi çalıştığı işte derece almak olmanın, konu sonlarındaki değerlendirme sorularını çözerek ders çalışmanın, farklı üniversitelerin kaynaklarından yararlanarak ders çalışmanın ve meslek lisesi mezunu olmanın akademik başarıyı etkilediği ortaya konulmuştur.Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı ile ilgili özelliklerin akademik başarıyı etkilemediği gözlenmiştir. Bu bulguyu değerlendirirken öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ölçülmeyip, yalnızca bu konuda öğrencilerin kendilerini nasıl algıladıklarının öğrenildiği unutulmamalıdır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the factors affecting academic achievement of Ankara University Distance Education associate degree programs? students.The study group of the research consists of 302 1th grade students from Ankara University Distance Education associate degree programs. Data were formed in four groups respectively ?individual characteristics?, ?characteristics related with family and working environment?, ?characteristics related with usage of information and communication technologies? and ?characteristics related with education? Correlational research model used as research design and data analyzed by stepwise multiple regression analysis.As results of the analysis, three variables of the demographic characteristics; ?age?, ?working in a full time job? and ?being divorced? seems to affect academic achievement of students.Three variables of individual characteristics seem to be related with family and working environment. These are ?number of family members living with?, ?mothers? full time working? and ?mothers? graduation type? affects academic achievement of studentsTen variables of characteristics related with education; ?graduation from college?, ?having a associate degree from Justice distance education program?, ?studying by watching educational videos?, ?choosing distance education as a university degree?, ?studying by joining virtual lessons?, ?studying with books and journals?, ?having a target of to get a promotion on his/her job?, ?studying by replying unit-end-questions?, studying by using different universities sources? and having graduation from vocational high school? seems to affect academic achievement of students.None of the variables of characteristics related with usage of information and communication technologies (ICT) affects academic achievement of students. When these results are being discussed it must not have been underestimated that rather than measuring information and communication technologies (ICT) usage abilities of students only the perceptions of students about themselves were examined in this research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ankara Üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler | |
dc.title.alternative | The factors affecting academic achievement of Ankara University distance education students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Ankara University | |
dc.identifier.yokid | 419298 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 302882 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |