Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Nizamettin
dc.contributor.authorEren, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:41:14Z
dc.date.available2020-12-04T12:41:14Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85223
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları ile Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Tarama niteliğinde olan araştırma 2010?2011 Eğitim Öğretim yılında iki ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 708 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan bilgi toplama araçlarından ilki Uluğ tarafından geliştirilmiş ?Ders Çalışma Alışkanlıkları Envanteri?dir. İkinci kullanılan araç olan ?Bilgi Formu? ile öğrencilerin kişisel bilgileri toplanmıştır.Öğrencilerin kişisel bilgileri (cinsiyet, sınıf, yaş, ders çalışırken yardım alıp almama durumu, anne ve baba öğrenim düzeyi) kullanılarak frekans ve yüzde tabloları yapılmıştır.Fen ve Teknoloji dersi akademik başarısının göstergesi olarak 2010?2011 eğitim öğretim yılının birinci dönemi sonundaki karne notları kullanılmıştır. Ders çalışma alışkanlıkları envanterinden elde edilen puanların ve akademik başarı notlarının ortalamaları hesaplanıp ilgili tablolar oluşturulmuştur. Ayrıca Ders çalışma alışkanlıkları envanteri puanları öğrencilerin cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri sınıf düzeyine, ders çalışırken yardım alıp almama durumlarına göre farklılık olup olmadığını belirlemek için Mann-Whitney U testi, anne ve babalarının öğrenim düzeylerine göre farklılık olup olmadığını belirlemek için Kruskal Wallis H testi ile analiz edilmiştir.Fen ve Teknoloji dersi akademik başarı notları, ders çalışma alışkanlıkları envanteri puanları ve Seviye Belirleme Sınavı (SBS) puanları arasındaki ilişkiyi incelemek için söz konusu değişkenlerin normallik durumları belirlenmiştir. Her bir değişkenin normal dağılım göstermemesi sonucunda aralarındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman's Rho Katsayısı kullanılmıştır.Araştırma grubunda yer alan öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi akademik başarı notlarının, ders çalışma alışkanlıkları envanteri puanlarının ve Seviye Belirleme Sınavı (SBS) puanlarının öğrenim gördükleri okul türüne göre farklılık gösterip göstermediğini incelemek için Mann-Whitney U testi yapılmıştır.Bu araştırmada elde edilen istatistiklerin manidarlık testinde 0,05 düzeyi esas alınmıştır.Araştırmanın ilk amacı olarak öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları envanter puanlarının değişkenlere göre manidar farklılıklar gösterip göstermediği incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda kız öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları envanter puanlarının erkek öğrencilerinkine göre daha yüksek olduğu ve aralarında manidar farklılık olduğu bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre yapılan karşılaştırma sonucunda en yüksek ders çalışma alışkanlıkları envanter puanları ortalamasının altıncı sınıf düzeyinde, en düşük ortalamanın ise sekizinci sınıf düzeyinde olduğu ve sınıf düzeyleri arasında manidar farklılık olduğu bulunmuştur. Anne öğrenim düzeyi, baba öğrenim düzeyi ve öğrencilerin yardım alma durumlarına göre yapılan karşılaştırma sonucunda ders çalışma alışkanlıkları envanter puanları arasında manidar farklılık olmadığı görülmüştür.İkinci amaç olarak öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları notlarının değişkenlere göre manidar farklılıklar gösterip göstermediği incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları notlarının cinsiyet ve yardım alma durumlarına göre manidar farklılık göstermediği bulunmuştur. Ancak Fen ve Teknoloji dersi akademik başarı notları sınıf düzeyinde altıncı sınıf lehine, anne ve babanın öğrenim düzeyinde ise yüksek öğrenim düzeyinin lehine farklılık gösterdiği bulunmuştur.Üçüncü amaç olarak öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları envanterinden aldıkları puanlar, Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarı notları ve Seviye Belirleme Sınavı (SBS) puanları arasındaki ilişkilerin manidarlığı incelenmiştir. Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarı notları ile ders çalışma alışkanlıkları envanteri puanları arasında orta düzeyde manidar bir ilişki bulunmuştur. Ders çalışma alışkanlıkları envanterinden aldıkları puanlar ile SBS puanları arasında ise manidar bir ilişki bulunmamıştır. Ancak Fen ve Teknoloji dersi akademik başarı notları ile SBS puanları arasında yüksek düzeyde manidar bir ilişki bulunmuştur.Araştırmanın son amacı olarak öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları envanteri puanları, Fen ve Teknoloji dersi akademik başarı notları ve SBS puanlarının okul türüne göre manidar farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre ders çalışma alışkanlıkları envanteri puanlarının altıncı ve yedinci sınıf düzeyinde manidar farklılık göstermediği ancak sekizinci sınıf düzeyinde vakıf okulundaki öğrenciler lehine manidar farklılık gösterdiği bulunmuştur. Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları notlarının ve SBS puanlarının okul türüne göre sınıf düzeyinde karşılaştırılması sonucunda vakıf okulundaki öğrenciler lehine manidar farklılıklar bulunduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis research was done to examine the relationship between academic achievement of science lesson and study habits of 6th.,7th and 8th grade students.As a survey research, it was carried out with 708 students attending two primary schools in 2010-2011 fall semester. The first survey called `the Survey of Study Habits? was developed by Uluğ. With the help of second survey, students? personal information was collected.Percentages and frequency tables were acquired by using students? personal information (gender, grade, age, the situation of getting help while studying, education status of parents).As an indicator of achievement of Science and Technology lesson, the grades of this lesson at the school report in 2010-2011 fall semester were used.Calculating the mean of the points from the Survey of Study Habits and the mean of Science Lesson achievement points, the related tables were formed.Whether the points of the Survey of Study Habits and Science Lesson achievement points change according to variables as gender, grade level and getting help were examined with Mann-Whitney U test. Whether the points of the Survey of Study Habits and Science Lesson achievement points changed according to variables as education status of parents were examined with Kruskal Wallis H test.Science Lesson achievement points, points of the Survey of Study Habits and Seviye Belirleme Sınavı (SBS) normality were examined. According to result of the normality test, Spearman?s Rho used. Whether the points of the Survey of Study Habits, Science Lesson achievement points and SBS points change according to variable school type were examined with Mann-Whitney U test.The analyses were based on 0,05 as significance level.As the first aim of the research, whether the points of the Survey of Study Habits changed according to variables was examined. With the help of data, it was found out that there was a significant difference between the female students and male students? points of Survey of Study Habits. It was found out that the highest mean in sixth grade and the lowest mean was in eight grade. It was also found out that there were significant differences among grades. On the other hand, it was found out that there were not significant differences regarding education status of parents and getting help.As the second aim of the research, whether the points of the achievement of Science lesson changed according to variables was examined. It was found out that there were not significant differences regarding the gender and getting help. However, it was seen that there were significant differences regarding education status of parents in favor of highest education status. It was also found out that there was a significant difference in favor of eighth grade.As the third aim, the relation between the points of the achievement points of Science lesson, points of Survey of Study Habits and SBS points were examined. As a result, it was found that there was a significant relationship between variables science lesson achievement points and Survey Habits at average rate. According to research, there was not a significant relationship between the points of Survey of Study Habits and SBS points. On the other hand, there was a significant relationship between the points of the achievement of Science lesson and SBS points.As the last aim, whether the points of the Survey of Study Habits, the points of the achievement of Science lesson and SBS points changed according to types of school was examined. According to the points of the Survey of Study Habits, it was found out that there was not a significant difference between the 6th and 7th grade students of two different schools. However, it was seen that there was a significant difference between the 8th grade students against state school. According to the points of the achievement of Science lesson and SBS points, it was found out that there was a significant difference in favor of state school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between academic achievement in science and technology lesson and study habits of sixth, seventh and eighth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmStudy skills
dc.subject.ytmWorking methods
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid422254
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302915
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess