Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Olkun, Sinan | |
dc.contributor.author | Şaldirdak, Banu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:40:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:40:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85202 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin matematik başarısına etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Pendik merkez ilçesinde yer alan, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında bir devlet okulunda öğrenim gören beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerle ilgili veriler, e-okul sisteminden sağlanmıştır. Öğrencilerin matematik dersi birinci dönem puanı (üç yazılı sınav notu, ders ve etkinliklere katılım notu, bir performans görevi notu) ile ikinci dönem birinci yazılı sınav puanlarının ortalaması alınarak bir değerlendirme yapılmıştır. İki eşit grup yapmak için 450 öğrenci içinden 50 öğrenci seçilmiştir. Bu gruplardan, deney ve kontrol grupları yansız atama ile belirlenmiştir.Araştırma öntest ? sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmada uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?Matematik Başarı Testi? veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının, öğrencilerin deney öncesi ve sonrasındaki `Matematik Başarı Testi' puanlarında istatiksel bir etkisinin olup olmadığını test etmek amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA; cinsiyetin farklılaştırılmış öğretim uygulamaları ile ders işleyen öğrencilerin matematik başarı düzeyleri üzerinde istatiksel bir fark bulunup bulunmadığını test etmek için Tek Faktörlü Kovaryans Analizi ve öğrencilerin farklılaştırılmış öğretim uygulamaları hakkındaki görüşlerini belirlemek için öğrenci kompozisyonları aracılığıyla toplanan nitel verilerle içerik analizi yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 15.0 kullanılmıştır. Bu verilerin yorumlanmasında p=0,05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Bu araştırmadan elde edilen bulgular, farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin matematik başarısında olumlu yönde etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının erkek ve kız öğrenciler arasında öğrenme başarıları açısından erkek öğrenciler lehine fark yarattığı belirlenmiştir. İlköğretim matematik eğitimi açısından doğurgular tartışılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Farklılaştırılmış Öğretim | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the effects of differentiated instruction practices on students? mathematics achievement.Participants were fifth grade students from a public school in 2010 ? 2011 academic year in Pendik central district in Istanbul. The initial information about the students was collected from e-school system. An evaluation was made based on the average of the first term scores (the scores of three examinations, participation in course activities, a score of performance study) and second term first examination scores. Out of 450 students, 50 students were selected to make two equal groups. Then each group was randomly assigned into the experimental and the control group.The research was an experimental design with pretest - posttest control groups. In the study | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of differentiated instruction practices on mathematics achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Differentiated instruction | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 426328 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347373 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |