Show simple item record

dc.contributor.advisorOlkun, Sinan
dc.contributor.authorŞaldirdak, Banu
dc.date.accessioned2020-12-04T12:40:36Z
dc.date.available2020-12-04T12:40:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85202
dc.description.abstractBu çalışmada farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin matematik başarısına etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Pendik merkez ilçesinde yer alan, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında bir devlet okulunda öğrenim gören beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerle ilgili veriler, e-okul sisteminden sağlanmıştır. Öğrencilerin matematik dersi birinci dönem puanı (üç yazılı sınav notu, ders ve etkinliklere katılım notu, bir performans görevi notu) ile ikinci dönem birinci yazılı sınav puanlarının ortalaması alınarak bir değerlendirme yapılmıştır. İki eşit grup yapmak için 450 öğrenci içinden 50 öğrenci seçilmiştir. Bu gruplardan, deney ve kontrol grupları yansız atama ile belirlenmiştir.Araştırma öntest ? sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmada uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?Matematik Başarı Testi? veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının, öğrencilerin deney öncesi ve sonrasındaki `Matematik Başarı Testi' puanlarında istatiksel bir etkisinin olup olmadığını test etmek amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA; cinsiyetin farklılaştırılmış öğretim uygulamaları ile ders işleyen öğrencilerin matematik başarı düzeyleri üzerinde istatiksel bir fark bulunup bulunmadığını test etmek için Tek Faktörlü Kovaryans Analizi ve öğrencilerin farklılaştırılmış öğretim uygulamaları hakkındaki görüşlerini belirlemek için öğrenci kompozisyonları aracılığıyla toplanan nitel verilerle içerik analizi yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 15.0 kullanılmıştır. Bu verilerin yorumlanmasında p=0,05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Bu araştırmadan elde edilen bulgular, farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin matematik başarısında olumlu yönde etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının erkek ve kız öğrenciler arasında öğrenme başarıları açısından erkek öğrenciler lehine fark yarattığı belirlenmiştir. İlköğretim matematik eğitimi açısından doğurgular tartışılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Farklılaştırılmış Öğretim
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effects of differentiated instruction practices on students? mathematics achievement.Participants were fifth grade students from a public school in 2010 ? 2011 academic year in Pendik central district in Istanbul. The initial information about the students was collected from e-school system. An evaluation was made based on the average of the first term scores (the scores of three examinations, participation in course activities, a score of performance study) and second term first examination scores. Out of 450 students, 50 students were selected to make two equal groups. Then each group was randomly assigned into the experimental and the control group.The research was an experimental design with pretest - posttest control groups. In the studyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklılaştırılmış öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of differentiated instruction practices on mathematics achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmDifferentiated instruction
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid426328
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347373
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess