Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı, Ali
dc.contributor.authorAkar, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-04T12:39:31Z
dc.date.available2020-12-04T12:39:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85146
dc.description.abstractBu araştırmada, İstanbul İli'ndeki bazı üniversitelerde(bir kamu, ikivakıf üniversitesi) yönetici ve öğretim üyelerinin, üniversitelerinde yetenekyönetiminin yeteneği çekme, yerleştirme, geliştirme, tutma ve örgütselyedekleme olmak üzere beş boyutunda uygulanma düzeyine ilişkin görüş veönerilerini ortaya koymak amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiş, hem nicel hem nitel boyutları içeren karma yöntem kullanılmıştır. Nicel boyut, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Üniversitede Yetenek Yönetimi Ölçeği? nin, örnekleme giren 275 öğretim üyesine uygulanması, nitel boyut ise araştırmanın yürütüldüğü üç üniversitede görev yapan 11 dekan ve dekan yardımcısı ile görüşme yapılarak yürütülmüştür. Araştırmanın hedef evrenini Marmara,Maltepe, Koç Üniversitelerinin 11 fakültesinde görev yapan 673 öğretim üyesi oluşturmuş, örneklemde 275 öğretim üyesi yer almış, 11 üniversite yöneticisi ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programında, nitel veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilenverilerin çözümlenmesi amacıyla aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde,bağıl değişim katsayısı, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri yapılmıştır.Araştırmada, öğretim üyesi görüşlerine göre yetenek yönetiminin beş boyutundan yeteneği çekme boyutunun üniversitelerde ?biraz? düzeyinde,yerleştirme, geliştirme, tutma ve örgütsel yedekleme boyutlarının ?çok az?düzeyinde uygulandığı bulgusuna ulaşılmıştır. Marmara ve Maltepe ? Üniversitesi öğretim üyesi görüşlerinin, Koç Üniversitesi öğretim üyesigörüşlerinden farklılaştığı, Koç Üniversitesi'nde geliştirme ve örgütselyedekleme boyutlarının ?biraz? düzeyinde, çekme, yerleştirme ve tutmaboyutlarının ?büyük ölçüde? uygulandığı bulunmuştur.Demografik değişkenler bakımından öğretim üyesi görüşleriincelendiğinde yetenek yönetiminin üniversitelerde uygulanmasında tümboyutlarda kamu ve vakıf üniversitesi öğretim üyesi görüşleri arasındaanlamlı fark vardır ve vakıf üniversitesi öğretim üyesi görüşleri kamuüniversitesi öğretim üyesi görüşlerine göre daha olumludur. Unvandeğişkenine göre; yeteneği yerleştirme boyutunun üniversitede uygulanmasıkonusunda yardımcı doçentler ile doçentlerin görüşleri arasında anlamlı farkvardır ve yardımcı doçentler daha olumlu görüş taşımaktadır. Fakültelerinegöre ise yeteneği çekme, yerleştirme, tutma boyutlarında, mühendislikfakülteleri öğretim üyesi görüşleri ile İİBF ve Fen Edebiyat fakülteleri öğretimüyesi görüşleri arasında anlamlı fark bulunmaktadır. Mühendislik fakültesiöğretim üyesi görüşleri üniversitede yetenek yönetiminin uygulanmasıkonusunda daha olumludur.Yönetici görüşleri ise yetenek yönetiminin yeteneği çekme,yerleştirme, geliştirme, tutma, örgütsel yedekleme olmak üzere tümboyutlarında ikiye ayrılmaktadır. Yöneticilerin çoğunluğu (Marmara veMaltepe Üniversiteleri), yetenek yönetiminin çeşitli sınırlılıklar nedeniyleüniversitelerde uygulanma zorlukları olduğunu ancak fakülte veüniversitelerin sistematik olmasa da öznel çabalarla bu tip uygulamalarıyürüttükleri görüşünü taşırken, yöneticilerin bir kısmı (Koç Üniversitesi)üniversitelerinde büyük ölçüde/tamamen uygulandığı görüşünü taşımaktadır.
dc.description.abstract? This study aimed to reveal opinions of academic staff andadministrators on implementation of talent management in five different talentmanagement dimensions which are attracting, deploying, developing,retaining talent and succession planning at some Turkish universities inİstanbul (one public, two private).In this research, descriptive survey model which includes bothquantitative and qualitative methods was used. The sample of the studycomprised of 275 academic staff and 11 administrators who were working in11 faculties at three universities (Marmara, Maltepe, Koç). The qualitativedata were gathered through ?Talent Management Scale? which wasdeveloped by the researcher and administered to the sample and thequalitative data were gathered by holding interviews with 11 universityadministrators. The quantitative data were analyzed through the SPSS(Statistical Package for Social Sciences) program. The qualitative data wereanalyzed by content analysis. To analyze the qualitative data mean, standartdeviation, coefficient of variation, frequency, t-test, one way ANOVA wereused.Research results reveal that according to the academic staff, attractingtalent dimension of talent management has been implemented in ?somedegree? in universities. Deploying talent, developing talent, retaining talentand succession planning dimensions have been implemented ?rarely? inUniversities. Opinions of the academic staff at Koç University differ fromopinions of the academic staff at Marmara University and Maltepe University ? about implementation level of talent management in universities. Accordingto the academic staff at Koç University, developing talent and successionplanning dimensions of talent management have been implemented in ?somedegree?; attracting talent, deploying talent, retaining talent dimensions oftalent management have been implemented ?highly? in their University.Research shows that there was a significant difference between theopinions of academic staff at public and private universities in implementationlevel of talent management at universities. The academic staff at privateuniversity was more positive than the academic staff at public universityabout implementation level of talent management in all subdimensions.According to academic title, there was a significant difference betweenassociated professors? and assistant professors? opinions on implementationlevel of deploying talent dimension. Assistant professors? opinions weremore positive than associated professors? opinions. According to the types offaculty, there was a significant difference between Faculty of Engineering,Faculty of Economic & Administrative Sciences and Faculty of Arts &Sciences in implementation level of attracting talent, deploying talent,retaining talent dimensions. The academic staff in the Faculty of Engineeringwas more positive than the academic staff in the Faculty of Economic &Administrative Sciences about the implementation level of these threedimensions of talent management in universities. Besides in deploying talentdimension, the academic staff in the Faculty of Engineering was morepositive than the staff in the Faculty of Arts & Sciences about implementationlevel of talent management in universities.According to the research findings, opinions of the universityadministrators differ on the level of talent management implementations inthe universities. Majority of the administrators (Marmara & MaltepeUniversities) reveal that to be able to implement talent management systemsin universities is difficult because of some limitations. But still they try toimplement some activities to manage talent although these efforts are notsystematic. Other part of the administrators (Koç University) are positive andreveal that talent management in all dimensions has been implementedhighly/strongly in their university.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYetenek yönetiminin bazı Türk üniversitelerindeuygulanmasına ilişkin öğretim üyelerinin görüş ve önerileri
dc.title.alternativeThe opinions and recommendations of academic staff on the implementation of talent management at some Turkishuniversities
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTalent management
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmAbility
dc.identifier.yokid433571
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311783
dc.description.pages299
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Teftişi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess