Show simple item record

dc.contributor.advisorNazlı, Serap
dc.contributor.authorŞentürk Aydin, Rabia
dc.date.accessioned2020-12-04T12:38:27Z
dc.date.available2020-12-04T12:38:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/85084
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, yaşam becerileri psikoeğitim programının boşanmış aile çocuklarının uyumları üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırma, kontrol gruplu ön-test, son-test ve izleme testi modeline dayalı bir deneysel çalışmadır.Araştırmada 2 x 3'lük (deney - kontrol grubu, ön-son-izleme testi) deneysel desen kullanılmıştır.Her biri 10 kişiden oluşan deney ve kontrol gruplarının ön-son-izleme testi sonuçları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı Friedman ve Mann Whitney U-Testi ile analiz edilmiştir.Araştırma verileri yaşam becerileri psikoeğitim programının öğrencilerin çatışma ve kötü uyum ve sosyal destek düzeylerine bir etkisinin olmadığını fakat depresyon ve kaygı düzeylerini anlamlı bir düzeyde azalttığı ve boşanmaya uyumlarını anlamlı bir düzeyde arttırdığı ve bu artışın kalıcı olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to investigate the life skills psychoeducation program?s effects on adaptation of divorced families? children. The research is an experimental study which is based on a control group pre-test, post-test and follow-up test model.In the research, 2 x 3 (experimental and control group, pre-post-follow-up test) experimental design was used. Whether there is a significant difference between the results of pretest, posttest and follow-up test of experiment and control groups have been checked by ?Friedman? and ?Mann Whitney U-Test?.Research data show that life skills psychoeducation program has no effect on conflict and poor compliance, and social support, however, it decreases levels of depression and anxiety significantly and it increases adaptation to divorce significantly, and this increase is permanent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleYaşam becerileri psikoeğitim programının boşanmış aile çocuklarının uyum düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of life skills psychoeducation program?s on divorced families' children adjustment level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsycho-educational program
dc.subject.ytmLife values
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmAdjustment level
dc.subject.ytmDivorced families
dc.subject.ytmDivorce
dc.identifier.yokid461252
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311775
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess