Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Leyla Işıl
dc.contributor.authorKiliç, Yalin
dc.date.accessioned2020-12-04T12:37:25Z
dc.date.available2020-12-04T12:37:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84995
dc.description.abstractBu çalışmada eğitimsel eşitisizlikleri toplumsal tabakalar açısından çözümlemek amaçlanmıştır. Araştırma, toplumsal tabakalaşma ile eğitim arasındaki ilişkiyi betimlemeye yönelik tarama modelinde bir çalışma olup, TÜİK tarafından uygulanan 2006 yılı Hane Halkı Bütçe Anketi verilerine dayalı olarak planlanmıştır. Hane Halkı Bütçe Anketleri, hanelerin sosyo-ekonomik yapıları, yaşam düzeyleri, tüketim kalıpları hakkında bilgi veren ve toplumun gereksinimlerinin belirlenmesi, kullanılabilir gelirin haneler ya da bireyler arasında ne şekilde dağıldığının bilinmesi ve uygulanan sosyo-ekonomik politikaların geçerliğinin test edilmesi amacıyla kullanılan en önemli kaynaklardan biridir. Dolayısyla bu çalışmada hanehalkı bütçe anketinin verileri toplumsal tabakaların oluşturulmasında temel veri kaynağını oluşturmuştur. Çalışmada, yetişkin nüfusun eğitim düzeyinin cinsiyetle ve elde edilen gelirle ve eğitim çağındaki çocukların eğitim kademeleri itibariyle okullaşma oranlarının cinsiyetle, hanedeki çocuk sayısıyla, hane reisinin eğitim durumuyla ve hanedeki kişi başı düşen ortalama gelirle ilişkileri toplumsal tabakalar açısından incelenmektir. Bu hedef doğrultusunda öncelikle TÜİK tarafından uygulanan 2006 yılı Hane Halkı Bütçe Anketi verileri SPSS 11.5 İstatistik Paket Programında işlenmiş ve analiz edilmiştir. Çalışmada verilerin özelliklerine ve kurulan hipotezlere göre; Khi-kare, korelasyon ve varyans analizi yapılmıştır. Yapılan çözümlemeler sonucunda toplumsal tabakaların eğitimsel eşitsizliklerin önemli açıklayıcısı olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aimed to analyze the educational inequalities in terms of social strata. This research is a screening model to describe the relationship between education and social stratification; it was planned on the basis of data from the 2006 Household Budget Survey implemented by TSI. Household Budget Surveys are the most important sources, providing information on the socio-economic structures, standart of living, consumption patterns and to determine the needs of the community, to understand the distribution of income among individuals or households. Household budget survey data is the main source in order to create the social strata in this study. Examined were the corelation of education level of the adult population with gender and income, corelation of education-age enrolment rate with the educational level of the household head, and the average income per person in the household according to social strata within this study. Having this target, TSI 2006 Household Budget Survey data were processed and analyzed by using SPSS 11.5 statistical package program. According to the characteristics of the data and established hypotheses, chi-square, correlation and variance analysis were made during the study. As a result of the analysis it was determined that social strata was an important descriptor of educational inequalities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de eğitimsel eşitsizlik ve toplumsal tabakalaşma ilişkisine dair ampirik bir çalışma
dc.title.alternativeAn empirical study on the relationship between educational inequality and social stratification in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInequality
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmStratification
dc.subject.ytmSocial stratification
dc.subject.ytmSocial class
dc.identifier.yokid10007089
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342468
dc.description.pages289
dc.publisher.disciplineEğitim Ekonomisi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess