Proje tabanlı öğrenme modelinin etkililiği: Bir meta analiz çalışması
dc.contributor.advisor | Tavşancıl, Ezel | |
dc.contributor.author | Demiray, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:36:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:36:46Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84972 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada proje tabanlı öğrenme modelinin etkililiğini, geleneksel öğrenme modeli ile karşılaştırılarak test eden deneysel araştırmalar incelenmiştir. proje tabanlı öğrenme modelinin akademik başarı üzerindeki etki büyüklüğünü hesaplamak için meta-analitik etki analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda, 2003-2013 yılları arasında proje tabanlı öğrenme modeli ile geleneksel öğrenme modelinin karşılaştırıldığı deneysel çalışmalar araştırma kapsamında incelenmiştir. Konu ile ilgili olarak 43 adet yüksek lisans ve doktora tezi, 17 adet makale ve bildiri tespit edilmiş; meta analizine dahil edilme kriterlerine uygun olan 41 adet çalışma seçilerek meta analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, proje tabanlı öğrenme modelinin akademik başarıya olan etki büyüklüğü 7.208 olarak bulunmuştur. Bulunan değerin, Thalheimer ve Cook tarafından yapılan sınıflandırmaya göre muazzam (huge), Cohen ve diğerleri (2000) tarafından yapılan sınıflandırmaya göre ise geniş etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ulaşılan sonuçlar, proje tabanlı öğrenme modelinin geleneksel öğrenme modeline göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar kelimeler: Öğrenme modeli, proje, meta analizi | |
dc.description.abstract | This paper investigates the experimental studies which tests the effectiveness of the project based learning in comparison to the traditional method. Meta analytic analysis was the method used to calculate the effect size of the project based learning on academic success. Therefore, the analysis includes experimental studies conducted between 2003 and 2013 which compare the concept map instructional strategy and the traditional method. 43 masters and PhD thesis and 17 articles were found on the topic. Among these, 41 studies were selected which met the inclusion criteria. These were then combined through meta-analysis. At the end of the study, the effect size of the concept map instructional strategy on academic success was found to be 7.208. This value could be classified as huge according to the classification by Thalheimer and Cook and large according to the classification by Cohen et. al (2000). The findings indicate that project based learning method is more effective than the traditional method.Key words: Project based learning, meta analysis | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Proje tabanlı öğrenme modelinin etkililiği: Bir meta analiz çalışması | |
dc.title.alternative | The effect of project based learning method: A meta analytic study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10022362 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347368 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |