Biyodizelin tek silindirli bir dizel motorun performans, emisyon ve titreşimlerine olan etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Petrol kökenli yakıtların sınırlı olması insanları alternatif yakıt bulmaya ve geliştirmeye teşvik etmektedir. Bitkisel yağlardan üretilebilen biyodizel yakıtlar, dizel motorlar için önemli yenilenebilir alternatif yakıtlardır. Biyodizel yakıtlar, oksijen içerikli, sülfür içermeyen, zehirleyici olmayan, bozunabilir, yüksek setan sayılı ve yağlayıcılık özelliklerine sahiptirler. Biyodizel, dizel yakıtı ile karıştırılarak veya saf olarak kullanılabilmektedir. Bu çalışmada, transesterifikasyon yöntemi ile kanola yağı metil esteri (KYME) üretilmiştir. Üretilen KYME standart dizel yakıtı ile hacimsel olarak %20, %40 ve %60 oranlarında karıştırılarak KYME20, KYME40, KYME60 yakıtları elde edilmiştir. Elde edilen yakıtların, tam yükte ve farklı devirlerde (1400 d/d, 2000 d/d, 2600 d/d, 3200 d/d) tek silindirli dizel bir motorun performansına, egzoz emisyonlarına ve titreşimine olan etkileri araştırılmıştır. KYME ve standart dizel yakıt karışım oranı arttıkça, güç, tork, CO ve duman yoğunluğunda düşme, özgül yakıt tüketimi, HC ve NOx emisyonlarında artma görülmüştür. Maksimum motor titreşim genliği KYME60 ile elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, KYME'nin dizel yakıtına yakın özellikler gösterdiğini ve alternatif dizel yakıtı olarak kullanılabileceğini ortaya koymuştur. It's encouraged people to find alternative fuel and improve it that original petroleum fuel, which is the basic fuel of internal combustion engines, is limited. Biodiesel fuels can be produced from vegetable oils are important renewable alternative fuel for diesel engines. It is an oxygenated, sulfur-free, non-toxic, biodegradable, and renewable fuel with a higher cetan number and lubricity. Biodiesel can be used in pure form or mixed with diesel fuel.In this study, canola oil methyl (COME) was produced with transesterification method. The produced canola oil methyl ester was blended in %20, %40 and %60 (in volume) with standard diesel fuel and COME20, COME40 and COME60 fuels were obtained. The blends were tested in the one cylinder diesel engine at 1400, 2000, 2600, 3200 rpm. The effects of blends on the performance, exhaust emissions and vibration of the engine were examined at full load. When the ratio of canola oil methyl ester in standard diesel fuel is increase; reduction on engine power and torque, increase on specific fuel consumption, decreasing on CO, CO2 and smoke density, increasing on HC and NOx emissions has been observed. The maximum engine vibration amplitude was obtained with COME60.The obtained results show that characteristics of canola oil methyl ester close with diesel fuels and it could be used as an alternative diesel fuel.
Collections