Show simple item record

dc.contributor.advisorÇınkır, Şakir
dc.contributor.authorDemir, Soner
dc.date.accessioned2020-12-04T12:34:53Z
dc.date.available2020-12-04T12:34:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84850
dc.description.abstractBu araştırma temel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin okullarındaki örgütsel iletişim ve işbirlikli sorun çözme yaklaşımlarına dair algılarını ortaya koymak; elde edilen veriler ışığında işbirlikli sorun çözme yaklaşımlarının örgütsel iletişim üzerindeki etkilerini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Örgütlerde iletişimin ve işbirliğine dayalı yaklaşımların, örgüt sağlığı, etkililiği ve verimi üzerinde etkileri olduğu alan yazında pek çok araştırmacı ve yazar tarafından gündeme getirilmiştir. Bununla birlikte günümüzde halen örgütsel başarıyı etkileyen önemli unsurlardan biri olarak iletişim yetersizlikleri, işbirliği yaklaşımlarının yoğun olarak kullanılmaması durumları karşımıza çıkmaktadır. Bu tez çalışması beş bölümde tamamlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın problemi, genel amacı ve alt amaçları verilmiş; önem, sınırlılıklar, tanımlamalar açıklanmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde, kuramsal çerçeve yazılmıştır. Çalışma konusuna açıklık getirmesi ve elde edilen bulguların yorumlanmasında faydalı görülen iletişim, örgütsel iletişim, sorun çözme kavramları ve alt boyutları açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde yöntem başlığı altında, araştırmanın modeli, evren ve örneklem, veri toplama aracının geliştirilmesi, verilerin analiz süreci belirtilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise, araştırma sonucunda elde edilen bulgular paylaşılmış bu bulgulara ilişkin yorumlar yazılmıştır. Çalışmanın beşinci ve son bölümünde ise, bu araştırmadan elde edilen bulgular ve yapılan yorumlar birlikte ele alınarak varılan sonuçlar belirtilmiş, araştırmacının önerilerine yer verilmiştir.
dc.description.abstractThis resarch aims to reveal elementary school teachers' perception of organizational communication and collaborative problem solving approaches. In the light of given data, the research has been carried out to explore the effects of collaborative problem solving approaches on organizational communications. In the organizations, the effects of communication and collaborative approaches on organization's health,effectiveness and outputs have been revived by authors in literature. However,one of the important elements affecting the success of organizational communication is communicative incompetence. This lack of communication appears in non-use intensive collaborative approaches.This thesis was completed in five sections.In the first section of study,after giving problem,sub-goals and general purpose of research , specifications and restrictions have been clarified.In the second section of study,theoretical framework takes place.In order to clarify and comment on the study ;communication,organizational communications and problem solving notions with their sub-goals have been explained.In the third section of study, model of research,population and sample, enhancing the data collection tool and data analysis process have been remarked.In the forth section of study,indications obtained from the end of research shared and interpreted.In the last part of the study,indications and comments gained from resarch handled with together,then results have been stated.Furthermore researcher's proposals also involved in this section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEskişehir ilindeki temel eğitim okulu öğretmenlerinin işbirlikli sorun çözme yaklaşımlarının örgütsel iletişim ile ilişkisi
dc.title.alternativeCooperative approach to solving problems of the relationship between organizational communication (Eskisehir province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBasic education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmCooperation
dc.identifier.yokid10044760
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370314
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Teftişi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess