Özel işletmelerdeki eğitimlerin çalışan ve işletme açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Sever, Mustafa | |
dc.contributor.author | Doğan, Ömür Ferdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:32:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:32:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84683 | |
dc.description.abstract | Bilimsel gelişmeler ve bilginin hızlı üretilmesi, gelişmesi ve yayılması örgütlerde eğitim yönetimini, değişen insan kaynakları yönetimi anlayışının önemli bir parçası haline getirmiştir. Klasik yönetim anlayışıyla birlikte oraya çıkan ve gelişen personel yönetimi, yerini bilimsel ve teknolojik yeniliklerin ortaya çıkardığı çağdaş yönetim teknikleri ve insan odaklı bir yönetim anlayışına bırakmıştır. İşgücünün verimli ve etkin olabilmesi için, onun bir makine olarak değil, ihtiyaçları ve beklentileri karşılanması gereken bir insan olarak algılanması gerekmektedir. Eğitim yönetiminde etkin olan, eğitim yönetimini aktif olarak kullanabilen şirketler çalışanların yüksek motivasyonlu, şirkete daha bağlı, kendini ve kendisiyle birlikte örgütün bütünsel gelişimini hedefleyen bireyler olmasını sağlayabilir. Bir yetişkin eğitimi faaliyeti olarak değerlendirilmesi gereken özel işletmelerdeki eğitimlere, eğitim bilimcilerin daha fazla eğilmesi, hem bu eğitimlerin hem de bu eğitimler vesilesiyle şirketlerin ve dolayısıyla ülkenin kalkınmasına hizmet edecektir. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, özel işletmelerde insan kaynağının gelişimi hedefiyle düzenlenen eğitimlerin işleyiş mekanizmalarının ve eğitim taleplerini etkileyen faktörlerin anlaşılması ve modellenmesidir. Özel işletmelerde iyi bir eğitim yönetim sistemi, motivasyonu yüksek çalışanların, yüksek performans ile verimli çalışarak kaliteli iş yapmasını sağlamanın yanında, onların kişisel gelişimlerine de katkıda bulunarak, işlerini daha iyi yapmalarını sağlarken, kariyerlerini planlamalarını, böylece kendi gelecekleriyle şirketin geleceğini birlikte görmelerini sağlayacaktır. Ayrıca eğitimler, örgütte bireylerin performansını düşüren pek çok çatışmayı ve stresi de önleyecektir. Dolayısıyla uyumlu, etkili, verimli ve başarılı bir örgüt yaratılabilecektir. | |
dc.description.abstract | Today, scientific developments, rapid production of knowledge and its wide circulation thanks to new technologies has made the training within organisations a crucial part of human resources administration approaches. Consequently, personnel management, which had emerged within and had been developed by the classical management approach, is being replaced by modern management methodologies and a human-centered management understanding.According to these modern management approaches, a productive and efficient manpower requires an understanding such that the worker is perceived as a person with needs and desires, rather than a machine. An effective management could ensure motivated, more devoted personnel, who see their personal development in conjunction with the organisation's.Training within organisations should be seen as a type of adult education activity and education scientists should be engaged in developing such activities. Thus, both the individual private firm and the country as whole would profit from training within organisations. From this point of view, this study aims to investigate the training activities aimed to improve human resources and personnels demands regarding further training activities. Results of the study indicate that, private firms with a well-established training program secure highly motivated personnel, as well as contribute to their personal development, through which the personnel conceive their future in parallel with the firm's. Furthermore the training helps in avoiding conflicts and stress, which are in turn sources of personnel's poor performance. In conglusion through such training, a coherent, effective, efficient and succesful organisation could be brought into existence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel işletmelerdeki eğitimlerin çalışan ve işletme açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of training whitin the private enterprises in term of employees and companies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Businesses | |
dc.subject.ytm | Private sector | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Human resources management | |
dc.identifier.yokid | 10098550 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419272 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Bilim Dalı |