dc.contributor.advisor | Yıldız, Ahmet | |
dc.contributor.author | Döğer, Mehmet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:30:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:30:59Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84587 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığında görev yapan ve bilgisayardestekli eğitimlere katılan öğretmenlerin görüş ve deneyimlerine bağlı olarakeğitimde teknoloji kullanımını etkileyen dinamikleri irdelemektir. Bu bağlamda,öğretmenlerin sosyodemografik özellikleri, teknoloji kullanım durumları vesıklıkları, kullanım amaçları ve eğitim teknolojileri kullanımı konusundakiihtiyaçları, engelleri ve çözüm önerileri betimsel tarama modeli ile tespit edilmiştir.Araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan, teknolojisınıflarında etkin kullanan ve eğitsel etkinliklere katılan 672 öğretmene ulaşılmıştır.Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak online anket geliştirilmiş ve verilerinfrekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri incelenmiştir.Araştırmanın bulgularında öğretmenlerin demografik özelliklerinin eğitimteknolojilerini kullanmayı etkilediği görülmektedir. Bu bağlamda araştırmada,teknoloji yeterlikleri konusunda erkek öğretmenlerin, kadın öğretmenlere oranla bilgiteknolojilerini kullanmada kendilerini daha yeterli görmelerine rağmen, internette birgün içerisinde kadınların erkeklere oranla daha fazla zaman geçirdiklerigörülmektedir. Cinsiyet değişkenine ilaveten araştırmada öğretmenlerin yaşlarınınteknolojiye karşı tutumlarında bir etken olduğu da söylenebilir. Buna görearaştırmada öğretmenlerin yaşları ilerledikçe internette daha fazla zaman geçirdiklerigözlemlenmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin branşlarına bakıldığında,katılımcıların yarıdan fazlasının İngilizce ve sınıf öğretmeni olduğu, buna bağlıolarak da öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun yabancı dil yeterliliğinin olduğugörülmektedir. Araştırmada öğretmenlerin kullandıkları teknolojilere bakıldığında iseteknoloji donanımı olarak öğretmenlerin en çok flash disk, akıllı telefon, yazıcı,internet erişimini ve dizüstü bilgisayarları kullandıkları görülmektedir. Bunlara ekolarak, öğretmenlere bilgisayar kullanma yeterlilikleri sorulduğunda ağırlıklı olarak,teknolojinin kullanımı konusunda kendilerini yeterli görmektedirler.Anketin genelinde öğretmenler, BT araçları eğitim süreçlerine entegreedildiğinde, teknolojinin eğitimin kalitesini arttırdığını, eğlenceli ve kaliteliuygulamalarla öğrencilerin motivasyonunu yükselttiğini, öğrenilen bilgilerin dahakalıcı olduğunu, teknolojinin eğitime erişimde fırsat eşitliği sunduğunu ve projeçalışmalarına fırsat sağladığını düşünmelerine rağmen; öğretmenler, teknolojinineğitimde var olan sorunları ortadan kaldıracak bir sihirli değnek olmadığını, bununyalnızca eğitim deneyimini zenginleştiren bir yardımcı araç olduğunu ve teknolojinineğitime alternatif olarak değil, onun tamamlayıcısı olarak düşünülmesi gerektiğivurgusunu da yapmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Yetişkin Eğitimi, Eğitim Teknolojisi, Bilişim Teknolojileri,Teknoloji Entegrasyonu. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the dynamics effecting the usage oftechnology in education depending on the opinions and experiences of the teachersworking in Ministry of National Education and attending computer supportededucations. In this context, teacher's demographic characteristics, frequency andstatus of using educational technologies, usage aims and needs, obstacles andrecommendations in using educational technologies have been assessed bydescriptive survey model.In this research, 672 teachers, attending to educational events, working in theMinistry of National Education and using technology in their classes effectively havebeen reached. Within the scope of the research online questionnaire has beendeveloped and the percentage, the frequency, and the arithmetic means of the data ofthe questionnaire have been analyzed.The findings of the research has shown that the demographic characteristicsof the teachers have effected the usage of technology. In this context, although themale teachers finds themselves more competent in using technology than femaleteachers in the research, it is seen that the female teachers spend more time oninternet in a day. Addition to the sex variable in the research, the age of the teacherscan be count as a factor of teachers' attitude in technology. Accordingly, it has beenobserved that the older the teachers gets the more they spend time on internet. In theresearch, when looked at the branch of the teachers, it has been observed that as morethan half of the teachers were English and classroom teachers, most of them havecompetence in a foreign language.When looked at the technologies teachers use, it is observed that they mostoften use flash disk, smart phone, printer, internet access and laptops. In addition tothis, when the proficiency in using technology asked, nearly all teachers findthemselves competent enough. Teachers answering the questionnaire in general thinkthat when IT equipments are integrated to education process, technology can increasethe quality of education, strengthen the students motivation with quality andentertaining applications, lead to permanent leanings, provide equal opportunities toaccess in education and create opportunities in project works. In spite of that theyalso emphasis that technology is not a magic stick to solve all the problems ineducation but an assistant tool enriching the experience of education. For them,technology shouldn't be thought as an alternative to education but a supplementarytool.Key words: Adult Education, Educational Technologies, Information Technologies,Technology Integration | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli eğitimlere katılan öğretmenlerin görüş ve deneyimlerine bağlı olarak eğitimde teknoloji kullanımını etkileyen dinamikler | |
dc.title.alternative | Dynamics effecting the usage of technology in education depending on the opinions and experiences of the teachers attending computer supported educations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Technology education | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10135436 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456692 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı | |