Show simple item record

dc.contributor.advisorUysal, Meral
dc.contributor.authorKotan, Adem
dc.date.accessioned2020-12-04T12:24:03Z
dc.date.available2020-12-04T12:24:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84128
dc.description.abstractBu çalışmada, Yaşar Kemal'in İnce Memed romanının eleştirel pedagoji bakış açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, yetişkin eğitimi ve edebiyat arasında ilişki kurmaya yönelik olarak epistemolojik bir çerçeve çizilerek yazarın dört ciltlik İnce Memed romanı incelenerek buradan elde edilen veriler Freireci metodolojiyle sentezlenmiştir.Çalışma, İnce Memed romanı üzerinden, ezilenlerin, yoksul köylülerin durum saptaması üzerine odaklanmıştır. Dolayısıyla nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ile uyumludur.Çalışmada elde edilen bulgular sonucunda, İnce Memed romanının kurgusunun temelinde gerçeklik prensibine yer verdiği ezen ve ezilenler arasındaki mücadele, topraksız köylüler, eğitimden mahrum kalma biçimleri yetişkin eğitimi açısından bilinç/perspektif dönüşümüne dair önemli bir zemin ve araçtır.Anahtar Sözcükler: Türk Edebiyatı, İnce Memed, Yetişkin Eğitimi, Eleştirel Pedagoji
dc.description.abstractIn this study It is aimed to examine Yasar Kemal's novel name İnce Memed from a critical pedagogical point of view.In the study, an epistemological framework was drawn up to establish a relationship between adult education and literature, and the author's four-volume İnce Memed novel was examined and the data obtained therefrom was synthesized by the method of Freireci.The study focuses on the determination of the situation of the oppressed, poor peasants through the novel İnce Memed. Therefore, qualitative research methods are compatible with document review.As a result of the findings obtained in the study, the struggle between the oppressor and the oppressed, the landless peasants, the deprivation of education, which the İnce Memed novel places on the basis of the fiction, is an important ground and means of transformation of consciousness / perspectives in terms of adult education.Key Words: Turkish Literature, İnce Memmed, Adult Education, Critical Pedagogyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaşar Kemal`in İnce Memed romanının eleştirel pedagoji bakış açısından incelenmesi
dc.title.alternativeReviewing of Yasar Kemal's novel named Ince Memed with perspective of critical pedagogy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-17
dc.contributor.departmentYaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCritical pedagogy
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmTurkish novel
dc.subject.ytmİnce Memed
dc.subject.ytmKemal, Yaşar
dc.subject.ytmAdult education
dc.identifier.yokid10206982
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524409
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineYetişkin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess