Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener Kılınç, Tülin
dc.contributor.authorBoynueğri, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-04T12:22:56Z
dc.date.available2020-12-04T12:22:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84061
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye'de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin kültürleşme stratejilerini, kimlik statülerini ve bu iki durum arasındaki ilişkiyi irdelemek amaçlanmıştır. Çalışma, ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Çalışmada, Afrika ile Asya kökenli 156 uluslararası öğrenciden oluşan örnekleme Kültürleşme Ölçeği ve Ego Kimlik Süreci Ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca, Kişisel Bilgi Formu ile katılımcıların demografik özelliklerine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Analizler sonucunda katılımcılar arasında en yaygın kültürleşme stratejisinin erime (asimilasyon), kimlik statüsününse başarılı kimlik olduğu görülmüştür. Buna ek olarak bulgular, kültürleşme stratejileri ile kimlik statüleri arasında bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyetler arası farklılıklar irdelendiğinde ise kadınların ve erkeklerin kültürleşme stratejileri arasında anlamlı fark bulunmasına karşın kimlik statülerinde anlamlı bir fark çıkmamıştır.Anahtar kelimeler: uluslararası öğrenciler; kimlik; etnik kimlik; kültürleşme; göç
dc.description.abstractThis study aimed at discovering acculturation strategies and identity statuses of international students in Turkey, as well as revealing the relationship between these two states. The study is a relational screening model. In the study, Acculturation Questionnaire and Ego-Identity Process Questionnaire were administered to 156 international students coming from African and Asian backgrounds. In addition to this, demographic details of the participants were obtained by Personal Information Form. Collected data was analyzed by using SPSS. The analyses revealed that the most common acculturation strategy in the group was assimilation and identity status was achieved identity. Moreover, the findings indicated a relationship between acculturation strategies and identity statuses. When gender differences were investigated, the findings showed that there was a significant difference between acculturation strategies of male and female participants; nevertheless identity statuses did not show significant difference between genders. Key words: international students; identity; ethnic identity; acculturation; immigrationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleTürkiye`de uluslararası öğrencilerde kültürleşme stratejileri ile kimlik statüleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between acculturation strategies and identity statuses in international students in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-23
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEthnic identity
dc.subject.ytmInternational migration
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmIdentity statuses
dc.subject.ytmAcculturation
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.identifier.yokid10205097
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502988
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineEğitim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess