Öğrenci hizmetlerinin yönetimi kapsamında Ankara Üniversitesi öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Karakütük, Kasım | |
dc.contributor.author | Aydin, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:22:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:22:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84036 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Ankara Üniversitesi lisans ve ön lisans öğrencilerinin öğrenci hizmetlerinin yönetimi kapsamında üniversiteden memnuniyet düzeylerini saptamak ve hizmet niteliği açısından üniversitenin gelişimine katkı sağlamaktır. Araştırmanın örneklemi, Ankara Üniversitesi'ndeki 18 Fakülte, 1 Devlet Konservatuvarı ve 10 Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 523 kadın, 523 erkek toplam 1.046 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimine İlişkin Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin Memnuniyet Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek çalışması sonucunda elde edilen veriler SPSS Programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma, alt amaçlara yönelik iki grup karşılaştırmalarında bağımsız gruplar için t-testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında ise varyans analizi (tek yönlü ANOVA) kullanılmıştır. Yönetim, öğrenci ve destek boyutları arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek için Pearson Korelasyon Analizi kullanılmış ve üç boyut arasında pozitif ve güçlü bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.Araştırmada öğrencilerin Ankara Üniversitesi'nden genel memnuniyetlerinin orta düzeyde olduğu, öğrenci görüşlerinin fakültelere ve meslek yüksekokullarına göre, fakülte veya meslek yüksekokullu olma durumuna göre ve sınıflara göre farklılık gösterdiği, cinsiyete ve ailenin gelir durumuna göre ise farklılık göstermediği sonuçları elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The objective of this study is to define level of satisfaction of students in terms of management of the student affairs at Ankara University and make contribution to the development of the university in terms of quality of services. Representative samples include 1.046 students, 523 males and 523 females from 18 Faculties, one State Conservatory and 10 Vocational Schools. In order to collect data, a survey titled `A Satisfaction Questionnaire For Management of the Student Affairs at Ankara University` was used. The data obtained out of the survey was analysed through the program SPSS. For the data analysis, methods of averaging and standard deviation were applied. As for the two-group comparison regarding sub-objectives, t test for independent groups and analysis of variance (one-way ANOVA) for multiple groups were conducted. Pearson Correlation Analysis was used in order to define the relation between management, student and support. The conclusion is that there exists a positive and strong connection between these parties.It is found out in the study that the general satisfaction level of student is medium and the students' viewpoints vary depending on their faculties, vocational schools, faculties they are attending, however; genders and family income status do not play a role in this subject. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci hizmetlerinin yönetimi kapsamında Ankara Üniversitesi öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Defining level of satisfaction of students with the management of student affairs at Ankara University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10317219 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603212 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |