Show simple item record

dc.contributor.advisorKapçı Seyitoğlu, Emine Gül
dc.contributor.authorGürbüz, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-04T12:22:07Z
dc.date.available2020-12-04T12:22:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84020
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokula beş yaşında başlamanın öğrencilerin bilişsel, duygusal-sosyal, bedensel, dil ve iletişim becerilerinin gelişimi ile akademik gelişimlerine olan etkileri konusunda öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya Ankara il sınırları içerisinde yer alan devlet okullarında görev yapan toplam 20 birinci sınıf öğretmeni (kadın n=13; erkek n=7; Yaş X=40,15 SS=9,94) katılmıştır. Araştırma nitel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Toplam 26 sorudan oluşan görüşme formu öğretmenlere sorularak ses kaydı dökümünden yararlanılmış; içerik analizi ile tema ve kategoriler belirlenmiştir.Araştırmada ilkokula başlama yaşının beşe indirilmesinin bilişsel, duygusal-sosyal, dil ve iletişim, bedensel ve akademik etkileri olmak üzere beş tema ve bu temalarla bağlantılı yirmi kategori belirlenmiştir. Bu kategoriler her bir gelişim alanına ilişkin olumlu ve olumsuz etkiler, olumlu etkilerin arttırılması ile olumsuz etkilerin azaltılmasına yönelik önerilerdir. Sonuçlar incelendiğinde, öğretmenlerin çok küçük bir bölümü beş yaşında ilkokula başlamanın sınırlı sayıda birkaç olumlu etkisinin olabileceğini belirtmişlerdir. Bunlar, anasınıfına gönderilmeyen çocukların okul ortamında paylaşmayı ve iletişim kurmayı öğrenmeleri, okulda oynadığı bazı oyun ve etkinliklerin bedensel gelişimini destekleyebileceği yönündedir. Öğretmenlerin çoğunluğu ise ilkokula başlama yaşının düşürülmesinin öğrencilerin gelişimlerini olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin en yüksek oranda ifade ettikleri olumsuz etkiler çocukların ince motor gelişimlerini tamamlamamış olmaları, bazı kavram ve yönergeleri anlamakta ve kendini ifade etmede zorlanmaları, dikkat sürelerinin kısa oluşu, derste oyun oynamak istemeleri, sınıf kurallarını öğrenmede zorlanmaları, ayrılık kaygısı yaşamaları, başarısızlık korkusu ve yetersizlik inancını geliştirmeleri olarak sıralanabilir. Olumlu etkilerin geliştirilmesine ve olumsuz etkilerin giderilmesine yönelik olarak ise öğretmenler en yüksek oranda anasınıfı eğitiminin zorunlu olmasını, altı yaşını doldurmayan çocukların ilkokula başlamamasını önermişlerdir. İlkokula beş yaşında başlamanın olumlu etkilerini geliştirmek için bazı öğretmenlerin anasınıfı eğitimini önermesi, bu öğretmenlerin de aslında çocukların ilkokula beş yaşında başlamalarını olumlu bulmadıklarına, her çocuğun anasınıfı eğitiminden yararlanması gerektiğini düşündüklerine işaret etmektedir.Anahtar Sözcükler: İlkokula başlama yaşı, okul olgunluğu, hazırbulunuşluk
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate teachers' opinions about the effects of starting primary school at the age of five; especially on children's cognitive, social-emotional, physical, language and communication skills and academic development. A total of 20 first grade teachers (female n=13; male n=7; age X=40.15 SS=9,94) who served in public schools at Ankara Province participated in the study. Qualitative method was used in the research. 26 questions on the interwiev form was asked to the teachers and voice recording was used. The themes and categories were identified through content analysis. Five themes, namely cognitive, social-emotioanl, language and communication, physical and academic effects and twenty categories related to these themes were identified. These categories were found to be related with positive and negative impacts on each area of development, including recommendations for increasing positive effects and eliminating negative effects. When the results are examined, a few teacher stated that starting primary school at the age of five may have a limited positive effects; e.g. children who did not attend to preschool may learn to share and improve communication skills and some games and activities they played in the school might support their physical development. A considerable number of teachers stated that starting primary school at an early age would have mostly negative effects on students' development. The negative effects that teachers expressed at the highest rate are that the students haven't completed their fine motor development yet, have difficulty in understanding some concepts and directives, have difficulty in self-expression, have short periods of attention, want to play in class, have difficulty in learning class rules, experience separation anxiety and fear of failure. In order to improve the positive effects and to eliminate the negative effects, majority of the teachers recommended that kindergarten education should be compulsory and children under six years of age shouldn't start primary school. In order to improve the positive effects of starting primary school at the age of five, some teachers' recommendations for kindergarten education indicates that these teachers do not actually find it positive that children start primary school at five years of age and believe that preschool/kindergarten education should be available to all children.Key Words: Primary school starting age, school readiness, readiness.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokula beş yaşında başlamanın öğrencilerin gelişimlerine etkileri konusunda öğretmen görüşleri: Nitel bir çalışma
dc.title.alternativeThe views of teachers about the effects of the starting primary school at five years of age on the development of students: A qualitative study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool readiness
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmLearner initiative
dc.subject.ytmSchool adjustment
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10238174
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545159
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess