Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener Kılınç, Tülin
dc.contributor.authorDemireğen, Zergün
dc.date.accessioned2020-12-04T12:22:03Z
dc.date.available2020-12-04T12:22:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84016
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ergenlerde duygu düzenleme becerileri ve akademik güdülenme arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara'nın Kalecik ilçesinde yer alan çeşitli ortaöğretim kurumlarında okuyan 969 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veriler, Kişisel Bilgi Formu, Duygu Düzenleme Ölçeği ve Akademik Güdülenme Ölçeği aracılığıyla toplanmış ve SPSS 24.0 ve AMOS 24 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Hipotezlerin testinde Yapısal Eşitlik Modellemesinden, Bağımsız Örneklem T-Testinden ve Tek Yönlü Varyans Analizinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak ergenlik dönemindeki öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile akademik güdülenmeleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca akademik güdülenmenin okul türüne göre farklılaştığı, bu farklılaşmanın da fen lisesinin sağlık meslek lisesine göre, imam hatip lisesinin anadolu lisesi ve sağlık meslek lisesine göre yüksek olduğu görülmüştür. Duygu düzenleme becerileri ise hem cinsiyete hem de sınıf düzeyine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre, 12.sınıf öğrencilerinin de 10.sınıf öğrencilerine göre duygu düzenleme becerilerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Çalışmanın bulguları ilgili alanyazın sonuçları ışığında tartışılmıştır. Bu konu ile ilgili yapılacak araştırmalarda ergenlerin ebeveyn ilişkilerinin, akran ilişkilerinin ve sosyo-ekonomik düzeylerinin de incelenmesi farklı sonuçlar doğuracaktır. Anahtar kelimeler: Ergenlik, Duygu Düzenleme Becerileri, Akademik Güdülenme.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to show whether there is a relationship between emotional regulation skills and academic motivation in adolescents. The study's universe consists of 969 students studying at various secondary education institutions located in the Kalecik district of Ankara in the academic year of 2017-2018. Data were collected through Personal Information Form, Emotion Regulation Scale and Academic Motivation Scale and analyzed using SPSS 24.0 and AMOS 24 program. Structural Equation Modeling, Independent Samples T Test and One-Way ANOVA were used. As a result, a significant positive correlation between emotional regulation skills and academic motivations of adolescent students was found. In addition, it was seen that the academic motivation varied according to the type of school, and this differentiation was higher in the type of science high school compared to the type of vocational high school of health, and the type of imam hatip high school was higher than the type of Anatolian high school and the type of vocational high school of health. Emotional regulation skills differ significantly from both sexes and class levels. According to the students of male students, 12th grade students were found to have higher emotion regulation skills than 10th grade students. For the future researchs which will be done on this subject, examining of adolescents' parental relations, peer relations and socio-economic levels will be have different results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlik dönemindeki öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between emotional regulation skills and academic motivation of adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-03
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid10226059
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534986
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineEğitim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess