Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı konusundaki başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen dersi, soyut ve zihinsel düşünmeyi gerektiren birçok kavramı içinde barındırmaktadır. Öğretim programında yer alan fen konularının kavramları, tüm derslerde olduğu gibi üst sınıf ve okullar için alt yapı oluşturmaktadır. Yaşam temelli öğrenme, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayan bir yaklaşımdır. Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının amacı; öğrencilerin bilimsel kavramları günlük yaşamdan seçilmiş olaylar ile bağlam kurmasını sağlamaktır. Böylece öğrencilerin gerçek hayattaki konular ile fen bilimleri konuları arasındaki ilişkiden haberdar olmaları amaçlanmaktadır. Bütün bu bilgiler ışığında bu çalışmanın amacı; yaşam temelli öğrenme yaklaşımında kullanılan REACT modeliyle 6. sınıf öğrencilerinin `Maddenin tanecikli yapısı` konusundaki akademik başarılarına ve Fen bilimlerine yönelik motivasyonlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırma, Düzce il merkezine bağlı bir okulda eğitim öğretim gören 6.sınıf öğrencileri ile 2015-2016 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde yapılmıştır. Araştırmada yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada ön test son test uygulanan deney ve kontrol grupları yer almaktadır. Deney grubunda 4 hafta süre ile yaşam temelli öğrenme yaklaşımı REACT modeline uygun ders planları uygulanırken; kontrol grubunda mevcut öğretim programına uygun ders planları uygulanmıştır. Yaşam temelli öğrenmenin öğrencilerin fen dersindeki akademik başarısına etkisinin belirlenmesi için her iki gruba da fen dersine yönelik ön test ve son test akademik başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada yaşam temelli öğrenme yaklaşımı REACT modelinin 6.sınıf öğrencilerinin fen öğrenimine yönelik motivasyonunu belirlemek için ön test ve son test motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerde gruplar arasında anlamlı fark olup olmadığının belirlenmesi için istatistiksel analiz yapılmıştır. Öğrencilerin başarılarını ve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarını belirlemek amacıyla ön test ve son testlerden elde edilen verilere bağımsız gruplar t-testi ve ANOVA uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol gruplarında bulunan öğrencilerin akademik başarı testlerinde anlamlı fark bulunmamıştır. Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeği analiz edildiğinde ise; deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur. Science course includes many concepts that require abstract and mental thinking. With the start of basic education, the foundations of science concepts are laid. Science subjects in the curriculum constitute the infrastructure for upper classes and schools as in all courses. Context-based learning is an approach that enables students to make meaningful learning. The aim of context-based learning approach; the course aims to provide the students with the scientific concepts in context with selected events from daily life. Thus, it is aimed to make students aware of the relationship between real life subjects and science subjects. The aim of this study in the light of all this information; The aim of this study is to investigate the effect of 6th grade students on their academic achievement and their motivation towards science with the REACT model used in context based learning approach. The research was conducted in the second semester of the 2015-2016 academic year with 6th grade students studying in a school in Düzce. A quasi-experimental research design was used to investigate the effect of context-based learning approach on success and motivation. In the design, the pre-test and post-test experimental and control groups are included. While the lesson plans were applied to the experimental group according to REACT model which is a life based learning approach model for 4 weeks; the control group was taught in accordance with the current curriculum. In order to determine the effect of context-based learning on the academic achievement of students, pre-test and post-test academic achievement test were applied to both groups. In addition, pre-test and post-test motivation scale was used to determine the motivation of 6th grade students in the science of context-based learning REACT model. Statistical analysis was performed to determine whether there was a significant difference between the groups in the obtained data. Independent group's t-test and ANOVA were applied to the data obtained from the pre-test and post-tests in order to determine the students' achievements and motivations towards Science. As a result of the data, no significant difference was found in the academic achievement tests of the students in the experimental and control groups. When the motivation scale for science learning was analyzed; there was a significant difference in favor of the experimental group.
Collections