Show simple item record

dc.contributor.advisorAtik, Gökhan
dc.contributor.authorGüneş, Birkan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:20:04Z
dc.date.available2020-12-04T12:20:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83823
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin çocukluk dönemi istismar ve ihmaldüzeylerini yordamada algılanan sosyal desteğin (aile, arkadaş ve öğretmen desteği),akran ilişkileri niteliğinin, umut düzeylerinin, cinsiyetlerinin ve akademik başarılarınınrolünün incelenmesidir. Araştırma, Bursa'daki 396 lise öğrencisi üzerindegerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu,Çocukluk Örselenme Yaşantıları Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Akranİlişkileri Ölçeği, Sürekli Umut Ölçeği kullanılmıştır. Aşamalı çoklu doğrusal regresyonanalizi sonuçlarına göre; aileden algılanan sosyal desteğin, umudun, cinsiyetin ve akranilişkisi niteliğinin ergenlerin çocukluk çağı istismar ve ihmal yaşantılarını anlamlı birşekilde yordamıştır. Bu dört değişken birlikte çocukluk çağı istismar ve ihmalindekivaryansın toplam %49'unu açıklamıştır. Aileden algılanan sosyal destek en güçlüyordayıcı değişkendir. Aile desteği, akran ilişkileri ve umut değişkenleri çocuklukdönemi istismar ve ihmalini negatif yönde yordarken, cinsiyet (erkek) değişkeni pozitifyönde yordamıştır. Ayrıca öğretmen desteği, arkadaş desteği ve akademik başarınındiğer değişkenlerle birlikte çocukluk çağı istismar ve ihmalinin anlamlı bir yordayıcısıolmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the role of perceived social support(family, friends, and teacher support), peer relationships quality, hope, gender, andacademic achievement in predicting high school students' childhood abuse and neglect.The study was conducted on 396 high school students in Bursa, Turkey. As a datacollection tool; a Demographic Information Form, Childhood Trauma Questionnaire,Perceived Social Support Scale, Friendship Qualities Scale, and Children's Hope Scalewere used. According to the results of stepwise multiple linear regression analysis;perceived family social support, hope, gender, and peer relationship quality significantlypredicted adolescents' childhood abuse and neglect. Together, these four variablesaccounted for 49% of the variance in childhood abuse and neglect. The perceived socialsupport from the family was the most powerful predictor variable. While the variablesof family support, peer relationships, and hope negatively predicted childhood abuseand neglect, gender (male) variable positively predicted. Furthermore, it was found thatteacher support, friend support, and academic achievement were not a significantpredictor of childhood abuse and neglect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerin çocukluk dönemi istismar ve ihmal düzeylerinin sosyal destek, akran ilişkileri ve umut tarafından yordanması
dc.title.alternativePrediction of adolescents' childhood abuse and neglect levels by social support, peer relations, and hope
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-25
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial support
dc.subject.ytmHopelessness
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmChild abuse
dc.identifier.yokid10276112
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572031
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess