Kalite çemberleri ve orman ürünleri işletmesinde uygulanması: Panel kapı boya hattı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplam Kalite Yönetimi (TKY) temel olarak bir iş yerinde çalışan elemanların hepsinin katılımı ile üzerinde çalışılan durumun devamlı olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesidir. Bu yönetim yaklaşımıyla, kusursuz ve hatasız ürün sonucuna ulaşmak hedeflenir. TKY'nin en çok kullanılan uygulamalarından birisi kalite çemberleridir. Kalite çemberleri aynı iş yerinde çalışanlar arasından 4-12 kişinin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Tamamen gönüllülük esasına dayanmakta ve belirli aralıklarla toplanarak problemleri tespit edip onlara çözüm önerileri bulmaya çalışmaktadır. Bu uygulama 1950'lerde Japonya'da başlayıp, 1990'lı yıllarda yaygınlaşan bir yönetim yaklaşımıdır. Bu yönetim yaklaşımı, işlerin tek seferde, zamanında ve düzgün yapılmasını ve devamlı gelişim gösterilmesini hedefler. Bu araştırmanın amacı, TKY uygulamaları arasında yer alan kalite çemberlerinin işletmeler açısından önemini ortaya koymaktır. Bu amaçla kalite çember uygulamalarının yapıldığı bir orta yoğunlukta lif levha (MDF) işletmesi çalışma kapsamına alınmıştır. MDF işletmesinde panel kapı tesisinde gerçekleştirilen kalite çember uygulama örneği incelenerek işletmeye sağladığı yararlar, başarı ve başarısızlık durumları değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda boya gramajlarında %11,27 oranında düşüş elde edilmiştir. Ayrıca, yapılan iyileştirmeler sonucunda 2. kalite miktarlarında da azalma olmuştur. The main philosophy of TQM is to continuously improve and improve the process with the participation of everyone working in any institution. With this approach, the search for excellence and zero error results are achieved. One of the most used applications of TQM is quality circles. Quality circles are formed by bringing together 4-12 people from the same workplace. It is purely voluntary and meets regularly and tries to identify problems and find solutions for them. This practice is a management approach that started in Japan in the 1950s and became widespread in the 1990s. The goal of this approach is to ensure that everyone does their job right the first time and on time. The aim of this study is to reveal the importance of quality circles among TQM applications for enterprises. For this purpose, a medium density fiberboard (MDF) enterprise in which quality circle applications were made was included in the study. In the MDF enterprise, the quality circle application example performed at the panel door facility was examined and the benefits, success and failure situations were evaluated. As a result of this study, 11.27% reduction in paint weight was achieved. Furthermore through rehabilitation made, a reduction in the amount of 2nd quality has been achieved.
Collections