İşitme engelli bireylerin eğitimi için sesi titreşime dönüştüren sistem tasarımı ve uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşitmenin insan hayatında çok önemli bir rolü vardır. İşitme kaybı olan insanların iletişim, insanlar ile diyalog ve zekâ gelişimi konularında eksiklikleri vardır. Bu sorunun giderilmesi için geçmişten günümüze çeşitli öğretim yöntem ve materyalleri kullanılmıştır. Bu bağlamda kullanılan yardımcı dinleme cihazları, telekomünikasyon cihazları, konuşmayı metne çeviren cihazlar, uyarı cihazları gibi teknolojik araçlar ve materyallerin öğrenmeyi kolaylaştırdığı bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır. Bu çalışma kapsamında mikrokontrolcülü bir ses algılama, eşleştirme ve titreşim üretme sistemi tasarlanmıştır. Tasarımı yapılan cihaz ile beynin duyma ile öğrenmesinin yerine hissetme ile öğrenmesi amaçlanmıştır. Cihaz, dışarıdan gelen sesleri analiz ederek veri tabanında kayıtlı olan sesler ile eşleştirmekte, eşleşen ses içinde yer alan harf dizisini üretmekte ve her bir harf için kişinin üzerinde bulunan giysideki farklı konumdaki titreşim motorunu çalıştırmaktadır. Okuma yazma bilen sağlıklı bir birey öncelikli olarak cihazın kullanımı konusunda eğitilmiş sonra günlük hayatta sık karşılaşacağı ifadeleri içeren seslerin vücut tarafından algılanması için eğitim çalışması yapılmıştır. Yapılan test sonucunda ise bireyin kelimeleri tanıma oranı %85 olarak ölçülmüştür.Anahtar sözcükler: Giyilebilir teknoloji, Ses tanıma, Sesi Titreşime Dönüştürme, Titreşimle Kavramları Algılama. Hearing has a very important role in human life. People with hearing loss have shortcomings in communication, dialogue with people and development of intelligence. To solve this problem, various teaching methods and materials have been used from the past to the present. In this context, auxiliary listening devices, telecommunication devices, devices that convert speech to text, warning devices such as technological tools and materials have been proved by scientific research that facilitates learning. In this study, a sound detection, matching and vibration generation system is designed. It is aimed to learn the sensation of the brain by hearing the device instead of learning. The device analyzes the sounds coming from outside and matches it with the sounds recorded in the database, produces the string of letters in the matching sound, and activates the vibration motor in the different position on the garment for each letter. A healthy individual who is literate has been trained primarily about the use of the device, and then training has been carried out to perceive the sounds containing the expressions he will encounter in daily life by the body. As a result of the test, the rate of individuals' recognition of words was measured as 85%.Key Words: Wearable technology, Voice recognition, Sound to Vibration, Recognition of Concepts by Vibration.
Collections