Show simple item record

dc.contributor.advisorSever, Mustafa
dc.contributor.authorYilmaz, Züleyha
dc.date.accessioned2020-12-04T12:17:46Z
dc.date.available2020-12-04T12:17:46Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83579
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'deki siyasi partilerin eğitime ilişkin politikalarını çeşitli konu başlıkları açısından 24 Haziran 2018 seçim bildirgeleri çerçevesinde karşılaştırmalı olarak incelemektedir. Bu çalışmada, beş büyük siyasi partinin eğitim politikalarının eğitim programları, okul öncesi eğitim, meslek liseleri ve mesleki eğitim, öğretmen eğitimi ve istihdamı, özel eğitim, zorunlu eğitim, eğitim felsefesi, yükseköğretime ilişkin reformlar, üniversite giriş sınavları, eğitim bütçe ve kalitesi gibi boyutlar açısından benzer ve farklı yönleri ortaya konulmuştur. Partilerin seçim beyannameleri incelenerek eğitim ile ilgili verdikleri seçim vaatlerinin hangi felsefi akımla ilişkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca parti temsilcileri ile görüşmeler yapılmış ve Türk Eğitim Sistemi'nin öncelikli alanlarının neler olduğu, sistemin problemlerinin neler olduğu ve bu problemlerin nasıl çözüme kavuşturulacağı, eğitim sisteminin yapılandırılması hakkındaki görüşleri yanında eğitim sisteminin eğitimde fırsat eşitliği, geçiş sınavları, müfredat, okul türleri, özel okul ve kurslar, akademik başarı ve öğretmen yetiştirme konuları gibi temel tartışma konuları hakkındaki görüşleri alınmıştır. Seçim beyannameleri doküman incelemesi yoluyla, milletvekilleri ile yapılan görüşmeler ise görüşme formu ile alınmıştır. Araştırmada, Adalet ve Kalkınma Partisi'nin eğitim ve öğretimi eğitim felsefesi açısından bir bütün olarak ele aldığı, Cumhuriyet Halk Partisi'nin sorgulayıcı, kaliteli, ücretsiz, bilimsel ve fırsat eşitliğini sağlayan bir sistem kurmayı hedeflediği, Milliyetçi Hareket Partisi'nin demokrasiyi özümsemiş bireylerin yetiştirilmesi gerektiği temelinde durduğu, Halkların Demokratik Partisi'nin bilimsel, laik ve özgürlükçü bir eğitim sistemi hedeflediği ve İYİ Parti'nin öğrencilerin yenilikçi, üretici ve analitik becerilerinin edinimlerini kazandıracak biçimde oluşturma hedefleri olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe current study was an attempt to comparatively investigate the education policies of political parties in Turkey under certain titles based on their June 24, 2018 election manifestos. The similarities and differences of five largest political parties' education policies in terms of the following dimensions as education programs, pre-school education, vocational high schools and vocational education, teacher education and employment, special education, compulsory education, philosophy of education, higher education reforms, university entrance exams, education budget and quality were explored in the present study. The election manifestos of political parties were analyzed and the related philosophies of education were determined. In addition, interviews were conducted with party representatives and the priority areas of the Turkish Education System, the problems of the system and the solutions of these problems, and their opinions on structuring the education system, as well as the basic issues of discussion such as equal opportunities in education, entrance exams, curriculum, school types, private schools and courses, academic achievement and teacher training. The data regarding election manifestos were collected through document analysis while the interviews with deputies were conducted by means of an interview form. In this study, it was revealed that the education and teaching was considered as a whole by Justice and Development Party in terms of the philosophy of education, Republican People's Party aimed to establish an education system that is high quality, free, scientific and, enables questioning and equal opportunities, the Nationalist Movement Party aims to raise individuals who adopt democracy, the Peoples' Democratic Party aims a scientific, secular and libertarian education system, and the İyi Party aims to train students in order to make sure that they gain the acquisitions as the innovative, productive and analytical skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2018 genel seçimlerine katılan siyasi partilerin eğitim felsefesi görüşleri
dc.title.alternativePolitical parties' thoughts on philosophy of educationparticipated in 2018 general election
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentEğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.identifier.yokid10319548
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608834
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Felsefesi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess