Show simple item record

dc.contributor.advisorSever, Mustafa
dc.contributor.authorYavuz, Doğa
dc.date.accessioned2020-12-04T12:17:31Z
dc.date.available2020-12-04T12:17:31Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83561
dc.description.abstractBu çalışmada Emile Durkheim'ın eğitime ilişkin düşüncelerinin neler olduğu ve Türk düşünce hayatına nasıl ve hangi seviyede yansımalarının olduğunu araştırıp ortaya koymak amaçlanmıştır. Eğitimin öznesi birey olduğu varsayımıyla hareket edilerek, Durkheim'ın insan doğasına bakış açısı incelenmiştir. Bu çalışma eğitimin başrolünde olan insana, Durkheim'ın nasıl baktığı ve onu nasıl ele aldığını ortaya koymayı amaçlamıştır. Böylece onun insanı değerlendirme şeklini öğrenmek, Durkheim'ın eğitim olgusuna bakışını daha iyi anlamamıza katkısı olacaktır. Ayrıca eğitim olgusu, eğitim sosyolojisi, eğitimin işlevi, eğitimin toplumsal işlevi, toplumsal olgular, toplum ve birey ilişkisi incelenmiştir. Emile Durkheim'ın bu konulardaki bakış açısı araştırılmış, eğitim ve sosyoloji ile görüşlerini geliştirirken kimlerden etkilendiği incelenmiştir. Durkheim'ın eğitim ve toplumla ilgili düşüncelerinin Türkiye'de nasıl ve kimler üzerinde yankı bulduğu araştırılmıştır. Emile Durkheim'ın sosyolojiyi, dolayısıyla eğitim sosyolojisini meşrulaştırmasında onun bilimsel tutumuna da yer verilmiştir. Onun bilimsel bakış açısını nasıl geliştirdiği ve bunu sosyolojik olaylara nasıl yansıttığı da çalışmamızın konusudur. Eğitim ve toplumun çok yakından ilişkili olduğu toplumsal olgular olan din, dil, ahlak gibi kavramlar da çalışmada yerini almıştır. Bu bağlamda Emile Durkheim'ın Türkiye'deki yansımaları kişiler üzerinden değerlendirilip, üç ana tema halinde incelenmiştir. Bunlar eğitim, ahlak ve toplum anlayışı temalarıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan literatür taraması yoluyla Emile Durkheim'ın eğitime dair düşünceleri ve ülkemizde olan yankıları ortaya konmaya çalışılmıştır. Böylece Emile Durkheim'ın etkisinin Türk eğitim sistemimizde Türk düşünürler vasıtasıyla yerini bulduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to examine Emile Durkheim's views on education and their reflections on Turkish scholarly world. Durkheim's view on human nature is investigated because of the importance of human subjectivity in education. This study aims to present Durkheim's point of view on human nature which leads in education and how he approaches to it. This contributes to understand his view on education effectively. It also investigates the education phenomenon, sociology of education, sociological function of education, sociological phenomena, and the relationship between the society and the individuals. In this vein, Emile Durkheim's views and their inspirations are discussed. Scholars in Turkey who reacted upon Durkheim's views are examined. In addition, the process through which Emile Durkheim justified education and therefore sociology of education is explained along with his scientific point of view on sociological events. Sociological phenomena such as religion, language, and ethics are also discussed since they are closely related to education and society. Emile Durkheim's effect is evaluated on the scholars in Turkey, divided into three main themes. These are education, ethics and social understanding. Data are analyzed qualitatively via a literature review on Emile Durkheim's views on education. It is concluded that Emile Durkheim's effect is obvious on Turkish education system by the scholars in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEmile Durkheim`ın eğitime ilişkin düşünceleri ve Türk düşünce hayatına yansımaları
dc.title.alternativeEmile Durkheim's ideas on education and his reflection on Turkish thought
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentEğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.subject.ytmEducation thought
dc.subject.ytmDurkheim, Emile
dc.subject.ytmTurkish thought history
dc.identifier.yokid10319523
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608820
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Felsefesi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess