Atatürk döneminde yapılan karayolları, barajlar ve limanlar (1923-1938)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETOsmanlı İmparatorluğu'nun ilk dönemlerinde önemli gelişmelerin sağlandığıbayındırlık işleri İmparatorluğun son yıllarında ihmal edilmiştir. Milli mücadelezamanında da tek düşüncenin yurt savunması olmasından dolayı ülke oldukça harapbir hale gelmişti. Yollar bakımsızlıktan geçilmez hale gelmiş, köprülerin büyük birkısmı da yıkılmış, insanlar için hayat kaynağı olan sulara hiç el sürülmemişti.Yeni Türkiye Devleti'nin bayındırlık politikası ve çalışmaları ulusal mücadeledöneminde başlamış ve Cumhuriyetin ilanıyla hız kazanmıştır. Ben bu çalışmamda1923-1938 yılları arasındaki karayolları, köprüler, limanlar ve barajlar konusunda negibi gelişmeler olduğunu araştırdım. Araştırmamı ilgili kitapları okumakla birlikte,daha çok döneme ait gazetelere, çeşitli dergilere, makalelere ve meclis zabıtlarınadayandırdım.Çalışmamın ilerleyen zamanlarında konuyla ilgili bilgi edinmeye başladıkçayapılan çalışmaların kıymetini, nasıl mücadele ve emek harcanarak yapıldığınıgördüm. Bu da benim konuya olan ilgimi ve başta kurtarıcımız Atatürk olmak üzeredönemin bütün çalışanlarına olan saygımı bir kere daha arttırdı.Konuyu üç bölümde inceledim. İlk bölümde, Osmanlı İmparatorluğu'nunekonomisini oluşturan temel unsurların yanı sıra, Osmanlı'da bayındırlık işlerinikısaca değerlendirdim. İkinci bölümde, Cumhuriyetin kuruluşundan bayındırlıkalanında yeni bir dönemin başlangıcı sayılabilecek olan 1929 yılına kadar olangelişmelerden, üçüncü bölümde ise 1929 yılından 1938 yılına kadar olangelişmelerden bahsettim.Bayındırlıkla ilgili gelişmeleri yollar, köprüler, limanlar ve barajlar alt başlıklarıaltında değerlendirdim. Dönemin gazete ve dergilerinden derlediğim önemli istatistikibilgileri tablolar halinde ek olarak konunun sonunda sundum. ABSTRACTIn the previous terms of The Ottoman Empire, significant development wasmaintained in infrastructure whereas it was neglected in the last terms of TheOttoman Empire. The only aim was the defence of the country at the times ofindependence war, the country was quite destroyed. The roads were ratherneglected, a great number of the bridges were demolished, the water that was thelife source of human was never concerned.The infrastarcture policies and the studies of the Turkish State had beenstarted in the national struggle era and after the foundation of the republic, it hadbeen increased. In this study, I searched the development of the roads, bridges,harbours and dams between 1923-1938. I depended upon my search not only thereading of the related books but also the newspapers, various magazines, articlesand parlement?s transcricripts at that time.As I was investigating the subject in the later times, I realized the values ofthe subject and how we struggled with great effort. That increased my interest intothe subject and my respect to great leader Atatürk and the all participants at thattime.I investigated the subject into three parts. In the first part the basic factors ofThe Ottoman Empire?s economy and infrastracture. In the second part, I mentionedthe developments between foundation of the republıc and 1929 as an introduction tothe new era in infrustructure, and in the third part, I mentioned the developmentbetween 1929 and 1938.I investigated the development of infrastracture area as roads, bridges,harbours and dams. Gathering the statistical records in the newspaper andmagazines at that time, I presented the tables included at the end of the subject.
Collections