Üniversite Kütüphanelerinde Hizmet Kalitesinin LibQUAL+® İle Ölçümü: Karadeniz Teknik Üniversitesi Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi Örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kâr amacı olmadan hizmet veren kütüphaneler toplumsal olaylardan, değişimlerden bazen de mücbir nedenlerden etkilenen kurumların başında gelmişlerdir. Toplum içerisinde oluşan her türlü teknoloji, ekonomi, siyasi ve kültürel olaylar kütüphanelerin yeniden yapılanmasını gerekli hale getirmiştir. Kütüphanede ve toplumda oluşan bu değişimler kullanıcılar üzerinde de etkili olmaya başlayarak merkezinde kullanıcıyı alan kütüphane anlayışı benimsenmeye başlamıştır. Kütüphanelerin verdikleri hizmetlerin kullanıcılar tarafından değerlendirilebilmesi ve kullanıcı memnuniyetinin karşılanabilmesi için hizmet kalite ölçümünün de belirli aralıklarla yapılması gerekmektedir. Özellikle kullanıcı grubu çeşitliliği olan üniversite kütüphaneleri için hizmet kalitesi ölçümü ve değerlendirmesi kütüphane ve üniversite imajı için önemlidir. Araştırmanın örneklemi olan Karadeniz Teknik Üniversitesi Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi hizmet kalitesinin ölçüm değerlendirilmesinde, sadece kütüphaneler tarafından kullanılan ve uluslararası bir standart ölçek olan LibQUAL+® hizmet kalitesi ölçeği kullanılmıştır. 686 kütüphane kullanıcına anket ölçümü uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ışığında hizmet kalite düzeyinin ve kullanıcı memnuniyetinin istenen oranda sağlanamadığı sonucu elde edilmiştir. Libraries that serve without profit are among the institutions that are affected by social events, changes and sometimes compelling reason. As a result of all kinds of technology, economy, political and cultural events in the society, it has made it necessary to restructure the libraries. This change has accompanied the adoption of the library approach that takes the user to the center. To be user-centered, the services provided by libraries must be evaluated by users. In order to understand the user satisfaction, service quality measurement should be done in certain periods. Especially for university libraries that are diverse in terms of user group, service quality measurement and evaluation is important for library and university reputation. As a sample of this research, LibQUAL+® service quality scale, which is used only by libraries and is used as an international standard scale, was used to evaluate the service quality of the Karadeniz Technical Üniversity Faik Ahmet Barutcu Library. The scale was applied to 686 library useres. In the light of the data obtained in this research, it was concluded that the service quality level was not met at a sufficient rate and the user satisfaction could not be provided at a sufficient rate.
Collections