Show simple item record

dc.contributor.advisorTandoğan, Uğur
dc.contributor.authorÖzgen, Münür
dc.date.accessioned2020-12-04T11:59:57Z
dc.date.available2020-12-04T11:59:57Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82036
dc.description.abstractTEŞVİK SİSTEMLERİMDE İLETİŞİMİM ROLÜ : TÜRKİYE ENDÜSTRİSİNDE İNCELEME ÖZET Teşvik çalışanlara, şirketlerine yaptıkları servis karşılığında verilir. Parasal ve parasal olmayan uygulamaları içeren iyi bir teşvik paketi, çalışanları şirkete bağlamalı, ve onları motive etmelidir. Bunun başarılabilmesi için çalışanlar ve ` işveren arasında iyi bir iletişim olmalıdır. Teşviğin parasal kısmında böyle bir problem yoktur. Çünkü X, Y'den büyük olduğu sürece, X maaşın çakışanları Y maaşına göre daha çok motive edeceği açıktır. Diğer yandan X maaşı firmaya Y maaşından pahalıya mal olur. Parasal olmayan kısımda ise bazı problemler vardır, işverenin düşündükleri genellikle çalışanları motive etmekten uzak olabilmektedir. Bu iletişim eksikliğini göstermektedir, ve teşviğin amacı gerçekleşmemektedir. Bu çalışmada iletişim problemi incelenmekte ve prblemi çözmek için çözümler önerilmektedir. Konu ile ilgili hipotezler aşağıdaki gibidir. 1» Çalışanların Öncelikleri ile işverenin öncelikleri farklıdır. 2. Çalışanların teşviklerle ilgili maliyet tahminleri şirkete olan gerçek maliyetlerden farklıdır. Bilgiler? elektronik, tekstil, kimya, ye bilgisayar sektörlerinden toplanmakta, ve `small sample test, sign test, ve Anova` yöntemleri ile analiz edilmektedir.
dc.description.abstract, THE ROLE OF COMMUNICATION IN COMPENSATION SYSTEM A COSE STUDY IN TURKISH INDUSTRY : ABSTRACT Compensation is given to an employee for his/her service to the company. 0 good compensation package, which includes cash and non-cash parts, must retain the individual in the company and must also motivate him. In achieving this goal, a good communication between employee and employer must exist. In cash part of compensation package there is no such problem. Because it is obvious that a salary of X TL motivates the individual more than Y TL does, if X is greater than Y. On the other hand, salary of X costs more than salary of Y to the company. In non-cash part of compensation package some problems exist s What motivates the individual most doesn't necessarily match with the employer's thinking. This states a objective of compensation is not achieved. In this study, this communication problem is examined. Some policy implications are suggested to solve the problem. The issue is stated by two hypothesis : 1. The priorities of the employee given to the non-cash compensation elements differs from the priorities. of the employer. 2. The cost estimations of the employees for the compensations to the company differ from real costs. The data collected from electronics industry, textile industry, chemical industry and computer industry is analyzed by using `small sample test`, `sign test`, and `anova`.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe Role of communication in compensation system: A case study in Turkish industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIndustry sector
dc.subject.ytmIncentive systems
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmEmployer
dc.identifier.yokid15765
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid15765
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess