Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Hüseyin Levent
dc.contributor.authorAlpaydin, Ayşe Ruhan
dc.date.accessioned2020-12-04T11:57:35Z
dc.date.available2020-12-04T11:57:35Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/81870
dc.description.abstractPARMAKLAMA EŞLEMESİ ÎLE DO?AÇLAMA STİLİNİN Ö?RENİLMESİ Tezimiz algoritmik kompozisyonu yeni bir açıdan değerlendirmektedir. Uygulamamız gitar üzerinde caz doğaçlamasının öğrenilmesidir. Caz doğaçlaması gruptaki diğer müzisyenlerin kurduğu armonik zemin ve bu zeminin üzerine doğaçlamacının o an yarattığı melodidir. Bu doğaçlama, başka bir açıdan da bir parmaklamalar dizisidir. Parmaklama, bir müziğin enstrüman üzerinde seslendirilmesi için parmakların ne şekilde kullanılacağıdır. Telli enstrümanlarda bir ses birden fazla değişik parmaklama ile gerçekleştirilebilir. Doğaçlamacının fiziksel özellikleri ve enstrümanının fiziksel yapısı zaman içinde doğaçlamacının parmaklama stilini oluşturur. Parmaklama stili ise doğaçlamacının müzik stilinde belirleyici rol oynar. Parmaklama dizilerini öğrenmek, doğaçlamacının müzik stilini öğrenmektir. Bu çalışmada, zaman-gecikmeli yapay sinir ağına parmaklama dizisi eşlemesi öğretildi. Bu sinir ağının öğrenme kümesini, doğaçlamacının parmaklamaları oluşturdu. Sisteme deneme safhasında başlangıç parmaklamalar dizisi vererek bu diziyi takip eden parmaklamalar ürettirildi. Daha sonra bu parmaklamalar seslere görüntülendi. Sonuç olarak caz müziğine uygun dört ölçülük özgün melodiler elde edildi.
dc.description.abstractIV CONNECTIONIST APPROACH TO IMPROVISATION USING FINGERING PATTERN ASSOCIATION This thesis brings a new approach to algorithmic composition. The domain of this study is blues jazz improvisation. Jazz improvisation is generally considered as an improvised melody over a chordal background formed by other performers in the group. Improvisation can also be considered as a sequence of fingerings which are the arrangement of the fingers of the performer to realize a meFodic sequence with the instrument. In string instruments different fingering sequences may correspond to same melody. In improvisation both the melody and the corresponding fingering are created in real time. Fingerings style of an improvisor is subjective to his musical characteristics of the improvisor. A time-delay neural network that generalizes from fingering sequence examples is proposed. The network is trained with the fingering sequences of an improvisor-guitarist. In the testing phase an initial fingering sequence was fed to the network and let it generate successive fingerings. Then these outputs were mapped to musical domain. The network was successful in creating original melodies four measures long, similar to that of the improvisor.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleConnectionist approach to improvisation using fingering pattern association
dc.title.alternativeParmaklama eşlemesi ile doğaçlama stilinin öğrenilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmImprovisation
dc.subject.ytmGuitar
dc.subject.ytmArtificial neural networks
dc.subject.ytmFingering
dc.identifier.yokid24463
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid24463
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess